Rynek silników prądu przemiennego niskiego napięcia w 2022 r.
Najnowsze badania przeprowadzone przez Interact Analysis pokazują, że rynek silników prądu przemiennego niskiego napięcia (NN) odnotował spory wzrost w ciągu ostatnich kilku lat, głównie w wyniku rosnących cen tego typu jednostek napędowych. Tylko w 2022 r. rynek wzrósł do 17 miliardów dolarów; ceny zwiększyły się od około 35% do 40% w pierwszej połowie roku.
Wykładniczy wzrost cen w 2022 r. pozwolił na 21,2% wzrost rynku silników prądu przemiennego niskiego napięcia. Patrząc na obecny rok, analitycy szacują, że ceny będą spadać, ale wolumen sprzedaży prawdopodobnie pozostanie wysoki, dorównując wskaźnikowi z 2022 r. Ogólnie oczekuje się, że wzrost tego segmentu rynku nieco zwolni, ale nie spadnie, ponieważ obecny klimat gospodarczy i wysokie stopy procentowe prawdopodobnie wpłyną na popyt na silniki prądu przemiennego niskiego napięcia, szczególnie w sektorze maszynowym.
Popyt na silniki zwykle odzwierciedla wyniki całego sektora wytwórczego. Przewiduje się, że w 2023 r. rynek silników niskiego napięcia spadnie o około 0,3% pod względem wolumenu sprzedaży, a przychody spadną o ponad 10% z powodu spadków cen na tym rynku. Sektor produkcyjny prawdopodobnie również odnotuje powolny wzrost w 2023 r. ze względu na wysokie stopy procentowe i niepewność gospodarczą spowodowaną wojną ukraińsko-rosyjską. Uważa się, że wielu klientów miało nadmiar zapasów w poprzednich latach, a rynek motoryzacyjny wychodzi z okresu wykładniczego popytu. Patrząc na rynek w dłuższej perspektywie, przewiduje się, że rok 2026 będzie rokiem spadku gospodarczego.
Wprowadzenie silników IE4 zostało dobrze przyjęte przez kraje z regionu EMEA, a ustawodawstwo regulujące wydajność silników w UE nadal jest jedną z sił napędowych rynku. Do 2027 r. prawie 30% przychodów rynkowych w regionach EMEA będzie pochodzić z silników IE4, częściowo dlatego że wszystkie silniki 75 kW i 200 kW muszą być zgodne z tą klasą sprawności.
Jednak sytuacja w regionach obu Ameryk jest zupełnie inna ze względu na brak regulacji dotyczących IE4, przy czym średnie ceny sprzedaży prawdopodobnie pozostaną stabilne do 2027 r., ponieważ obecnie plasują się tuż za cenami z regionu EMEA. Region APAC generuje obecnie lwią część przychodów z rynku silników niskonapięciowych, ale praktycznie nie ma tam regulacji dotyczących silników IE4. Większość silników produkowanych w regionie jest zgodna z normą IE3. APAC najprawdopodobniej pozostanie największym rynkiem dla silników o niższej klasie sprawności do 2027 r.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
– Być może najważniejszym wnioskiem płynącym z tego raportu jest wpływ zmienności cen na wzrost rynku. W naszym poprzednim raporcie spodziewaliśmy się, że ceny wzrosną do pewnego poziomu i pozostaną w stagnacji przez kilka lat, zanim spadną. Widzimy jednak coś przeciwnego. Rynek motoryzacyjny doświadcza obecnie ekstremalnej zmienności cen i zmian w światowej gospodarce, co bardzo utrudnia prognozowanie. Możemy jednak śmiało przewidywać, że ceny będą spadać od 2023 r., zanim zaczną się stabilizować w 2026/2027 r. – skomentował Blake Griffin, starszy analityk w firmie Interact Analysis.
Źródło: Interact Analysis