Najnowsze z Systemy napędowe i mechatronika
Systemy napędowe i mechatronika
Dwie nowe serie falowników prądu przemiennego
Firma Parker Hannifin wprowadziła dwie nowe serie napędów falownikowych prądu przemiennego, które spełniają najnowsze wymagania rynku przemysłowego. Modele AC15 i AC20, lokujące się pomiędzy istniejącymi seriami AC10 i AC30, to falowniki średniej klasy oferujące bogaty zestaw możliwości bez dodatkowych kosztów związanych z funkcjami „napędów systemowych”, które nie zawsze są wymagane. Mają wbudowany serwer sieciowy, gniazdo kart SD, „tryb pożarowy”, dwa niezależne regulatory PID i funkcje wielostopniowego sekwencjonowania.
Systemy napędowe i mechatronika
Nord rekomenduje napędy do niemieckiego programu finansowania
Nord Drivesystems wspiera firmy w podejmowaniu stosowania wysokowydajnych silników elektrycznych finansowanych w ramach Niemieckiego programu Federalnego Urzędu ds. Gospodarki i Kontroli Eksportu (BAFA), a tym samym w podejmowaniu ważnego kroku w kierunku efektywności energetycznej i zrównoważonego rozwoju. Dostępne jest finansowanie zarówno napędów w nowych zakładach, jak i konwersji na bardziej wydajne systemy, przy czym pokrywane jest do 40% kosztów inwestycji.
Systemy napędowe i mechatronika
Większa sprawność jednofazowych silników asynchronicznych
Specjalista w dziedzinie napędów, firma Nord Drivesystems, jest znana ze swoich silników IE4 i IE5, ale oferuje również niezawodne rozwiązania dla niższych zakresów wydajności. Nowy jednofazowy silnik asynchroniczny ma nie tylko ulepszoną konstrukcję, ale także wyższą sprawność o jedną klasę.
Systemy napędowe i mechatronika
Technologia ultrapłynnego ruchu przeznaczona dla prowadnic liniowych NSK
Nowa technologia ultrapłynnego ruchu NSK, opracowana przez japońską firmę z myślą o popularnych prowadnicach liniowych ogólnego przeznaczenia serii NH/NS, stanowi pierwszy na świecie projekt tego typu.
Systemy napędowe i mechatronika
Napędy do wszystkich zastosowań dźwigowych
Zadania dźwigów wymagają specjalnych napędów: Ładunki muszą być bezpiecznie podnoszone, precyzyjnie ustawiane i delikatnie odstawiane, również przy równoczesnych ruchach dźwigów i wózków. Nord Drivesystems ma do tego odpowiednie rozwiązania napędowe.
Rynek
Zespół napędowy wykorzystujący wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty
Norweski Corvus Energy, który jest liderem w bezemisyjnych rozwiązaniach dla sektora morskiego, zaprezentował zespół napędowy, który wykorzystuje wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty. To kolejny krok na drodze do dekarbonizacji sektora transportowego.
Systemy napędowe i mechatronika
Silnik samochodowy na amoniak
Chińska firma Guangzhou Automobile Group Co. poinformowała, że jej zdaniem, opracowała pierwszy na świecie silnik samochodowy zasilany amoniakiem. To uzupełnienie nowych rozwiązań energetycznych, zmniejszających emisję dwutlenku węgla w branży transportowej.
Systemy napędowe i mechatronika
Hybrydowe serwonapędy – połączenie serwo i silnika krokowego
Przy projektowaniu różnych aplikacji często pojawia się dylemat, czy wybrać do nich serwonapęd, czy też może silnik krokowy. Oba te typy urządzeń mogą być wykorzystywane do precyzyjnego sterowania ruchem, choć uzyskany efekt może być diametralnie różny. Ciekawą alternatywą, która łączy zalety obu powyższych rozwiązań, są serwonapędy hybrydowe. Dzięki połączeniu silnika krokowego i enkodera taki układ napędowy gwarantuje odpowiednią kontrolę pozycji bez ryzyka utraty kroków.
Systemy napędowe i mechatronika
Układy napędowe LMP wykorzystywane podczas imprez sportowych
W przypadku wielu dużych turniejów i igrzysk olimpijskich korzysta się z miniaturowych urządzeń specjalistycznej firmy LMP Lux Media Plan z Wiesbaden, które mieszczą się nawet w narożnej fladze. Do sterowania migawką i ostrością służą układy napędowe firmy Faulhaber.
Systemy napędowe i mechatronika
Technika przemieszczeń liniowych firmy Bosch Rexroth
Rozwiązania firmy Bosch Rexroth z zakresu techniki przemieszczeń liniowych to inspiracja dla klientów – od pojedynczych komponentów i rozwiązań systemowych po inteligentne podsystemy mechatroniczne. Firma oferuje technologię przemieszczeń liniowych w formie niezawodnych, ekonomicznych, ekologicznych i inteligentnych rozwiązań dla wielu branż, a także nowych zastosowań.
Systemy napędowe i mechatronika
Układy napędowe Faulhaber zapewniają szybkość w intralogistyce
Konkurencyjne rozwiązania intralogistyczne wymagają zaawansowanej automatyzacji, której zapewnienie bez miniaturowych silników jest niemożliwe. Układy napędowe Faulhaber dowodzą swojej skuteczności podczas sortowania i transportu oraz w rozwiązaniach zrobotyzowanych.
Czujniki
Zastosowanie oprogramowania i czujników do przewidywania stanu maszyn
Jeśli wierzyć prognozom, do roku 2025 aż 27 miliardów urządzeń będzie połączonych z Internetem Rzeczy (Internet of Things — IoT). Marek Łukaszczyk, europejski dyrektor ds. marketingu w firmie WEG zajmującej się produkcją przekładni, wyjaśnia, jak w tym kontekście rysuje się przyszłość konserwacji silników przekładniowych.
Systemy napędowe i mechatronika
Napędy do systemów testowania technologii wiatrowych
WEG, globalny producent silników, dostarczy dwa silniki napędowe do największej instalacji testowej na świecie. Instalację tworzy duńska firma R&D Test Systems specjalizująca się w rozwiązaniach i testowaniu nowych technologii w dziedzinie energetyki wiatrowej. Za sprawą dwóch silników WEG o mocy 30 MW instalacja będzie najmocniejszym systemem testowania napędów i przekładni na świecie, a za sprawą długości (60 metrów) także największym.
Systemy napędowe i mechatronika
Technologia napędowa ze zdecentralizowanymi przetwornicami częstotliwości
Ciężkie ładunki, duże siły, duże odległości oraz mniejsze wymagania dotyczące precyzji i dynamiki są charakterystyczne dla pakowania końcowego. Zastosowanie rozwiązań napędowych ze zdecentralizowanymi przetwornicami częstotliwości może przynieść oszczędności do 50% w zależności od rodzaju systemu i zastosowania.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6