Dynamiczny rozwój elektromobilności, jakiego jesteśmy świadkami od kilku już lat, skutkuje znaczącym przyrostem liczby wyprodukowanych silników elektrycznych.
Od badań i rozwoju do premiery rynkowej: historia powstania hybrydowego silnika firmy WEG z technologią magnesów stałych i reluktancji synchronicznej
WEG rozbudowuje swoje możliwości w zakresie adaptacji produktów do potrzeb klientów w Polsce, aby umożliwić lokalnym firmom modyfikację silników elektrycznych do różnych zastosowań.
Na wystawie, która odbędzie się w dniach 27–29 lutego 2024 r., WEG zaprezentuje różnorodną ofertę sprzętu dla tego sektora, w tym silniki oddymiające, linie silników W20 i W22, a także napędy i rozwiązania cyfrowe.
Delta współpracuje z Powerdot, innowacyjnym operatorem sieci punktów ładowania w Europie.
Najnowszy wyprodukowany w Dąbrowie Górniczej innowacyjny elektryczny silnik wysokosprawny z wirnikiem z magnesami trwałymi typu cSP1.
Toyota Motor Corporation przyspiesza prace nad realizacją strategii „Battery 3R”. Marka dąży w ten sposób do jak najefektywniejszego wykorzystania baterii trakcyjnych z aut elektrycznych w całym cyklu ich życia, redukcji odpadów oraz wzrostu udziału materiałów pochodzących z recyklingu zgodnie z zasadami gospodarki obiegu zamkniętego.
Studenci z Uniwersytetu Technicznego w Monachium ustanowili rekord zasięgu pojazdu elektrycznego przy okazji targów IAA Mobility 2023. Opracowany przez nich "muc022" to samochód elektryczny o największym zasięgu na świecie. Dzięki zaawansowanej aerodynamice i lekkiej konstrukcji zużywa zaledwie 0,6 kilowatogodziny na 100 km.
Badania przeprowadzone przez Interact Analysis pokazują, że rynek autonomicznych robotów mobilnych (AMR) i zautomatyzowanych pojazdów kierowanych (AGV) napędza wzrost w ramach rynku napędów ultra niskiego napięcia (LV). Napęd ultra niskiego napięcia jest skategoryzowany jako <60v.
Choć nie są tak popularne jak silniki indukcyjne klatkowe, to także silniki indukcyjne pierścieniowe znajdują zastosowanie w różnych aplikacjach przemysłowych, które wymagają wysokiego momentu przy niskim prądzie rozruchowym. Do tego silniki pierścieniowe odznaczają się bardzo prostą konstrukcją, tanią i łatwą w utrzymaniu.
Najnowsze badania przeprowadzone przez Interact Analysis pokazują, że rynek silników prądu przemiennego niskiego napięcia (NN) odnotował spory wzrost w ciągu ostatnich kilku lat, głównie w wyniku rosnących cen tego typu jednostek napędowych. Tylko w 2022 r. rynek wzrósł do 17 miliardów dolarów; ceny zwiększyły się od około 35% do 40% w pierwszej połowie roku.
Co najmniej od początku kryzysu związanego z koronawirusem przemysł farmaceutyczny znajduje się pod presją osiągania najwyższego możliwego poziomu automatyzacji. Proces ten wymaga szeregu nowych urządzeń analityczno-badawczych, linii produkcyjnych oraz systemów napełniania i pakowania.
Korporacja Denso, wiodący producent części i systemów OE, oraz Honeywell, lider branży lotniczej, wspólnie opracowują silnik elektryczny do samolotu Lilium.
Były hulajnogi, rowery i samochody – teraz czas na wagę ciężką. Szacunki mówią, że tylko w tym roku globalny rynek elektrycznych ciężarówek wzrośnie aż o połowę.
Podczas tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów EXPO Katowice Targi Górnictwa, Przemysłu Energetycznego i Hutniczego Grupa Cantoni zaprezentowała swoje produkty dedykowane branży górniczej i energetycznej.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?