Rozwiązania zwiększające wydajność energetyczną systemów napędowych
Wydajność energetyczna stanowi jeden z najistotniejszych celów przemysłu, nie tylko w czasach rosnących cen energii, ale zasadniczo od zawsze. Wysokowydajne produkty Nord Drivesystems pomagają obniżyć zużycie energii układów napędowych. Dodatkowo, jako specjaliści w dziedzinie napędów, oferujemy swoim klientom porady związane z energią.
Pomagamy naszym klientom oszczędzać energię – tak najważniejsze zasady panujące w Nord Drivesystems podsumowuje Jörg Niermann, szef ds. marketingu. Elementy napędowe oferowane przez przedsiębiorstwo podlegają stałej optymalizacji pod kątem wydajności energetycznej. Badanie wykonane przez niemiecki związek przemysłu budowy maszyn i systemów VDMA oraz doradcy w zarządzaniu Boston Consulting Group wykazali, że innowacyjne technologie w inżynierii mechanicznej oraz budowie zakładów są w stanie wspomóc obniżenie emisji w całym przemyśle nawet o 86%. "A my chcemy wspierać naszych klientów tak, by mogli wykorzystać swoje potencjalne oszczędności".
Wysokowydajny napęd synchroniczny IE5+
Nord określa nowe standardy wydajności energetycznej, dzięki silnikowi synchronicznemu IE5+, który osiąga wydajność nawet do 95%. Dzięki wykorzystaniu technologii stałych magnesów (PMSM), silnik osiąga wysoką wydajność w szerokim zakresie prędkości i momentów obrotowych, zapewniając bardzo dobrą wydajność energetyczną w zakresie obciążenia częściowego i prędkości częściowych. Oznacza to, że wykracza poza najwyższą określoną wydajność energetyczną IE5.
Dzięki szerokiemu zakresowi mocy, silnik IE5 przyczynia się do obniżenia całkowitego kosztu użytkowania (TCO) także poza samą kwestią wydajności, umożliwiając wprowadzenie redukcji w całym systemie. "Istotny potencjał oszczędnościowy można zauważyć w szczególności w systemach wykorzystujących większą liczbę napędów, przykładowo, w logistyce wewnętrznej", mówi Niermann.
Opatentowany motoreduktor DuoDrive
Silnik synchroniczny IE5+ stanowi część opatentowanego motoreduktora DuoDrive, gdzie został zintegrowany w jednostopniowy system z przekładnią walcową. Patrząc na cały system, motoreduktor uzyskuje wydajność do 92%, jedną z najwyższych wartości wydajności na rynku w tej klasie mocy. "Im mniejsza liczba połączeń, tym wyższa wydajność systemu", tłumaczy Jörg Niermann. Integracja napędu w obudowie przekładni pozwala na obniżenie wymaganej przestrzeni montażowej, liczbę części narażonych na zużycie oraz wymaganą ilość konserwacji. Eliminacja połączeń elementów ponadto znacznie obniża ryzyko wniknięcia płynów i zanieczyszczeń bakteryjnych.
Napęd DuoDrive został opracowany specjalnie w celu zastosowania w logistyce wewnętrznej oraz przemyśle spożywczym. W przypadku zastosowania w branży napojów, Nord przeprowadził także badanie wydajności energii. W modelu, w którym butelki są transportowane w dwu okrągłych systemach, porównano zużycie mocy dwu konfiguracji napędów. W pierwszym przypadku był to napęd DuoDrive z przetwornicą częstotliwości w szafce rozdzielczej Nordac Pro SK 500E, zaś w drugim przypadku był to zwykły silnik asynchroniczny IE3 z przekładnią stożkową i zdecentralizowaną przetwornicą częstotliwości. Wynik: Napęd DuoDrive zużywa do 50% mniej energii.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Redukcja śladu węglowego
Przedsiębiorstwo Nord Drivesystems nie tylko pomaga klientom odkryć i wyzyskać istotne oszczędności dzięki swoim wydajnym elementom, ale także dzięki specjalnym usługom. Usługa Nord Eco sprawdza napędy zainstalowane u klienta pod kątem wydajności energetycznej, wymiarów oraz liczby wersji. Na tej podstawie, Nord opracowuje koncepcję oszczędności energetycznej, która pozwala na identyfikację potencjalnych oszczędności, i jest dostosowana do potrzeb klienta.
"W czasach rosnących cen energii, podnoszenie wydajności energetycznej staje się coraz ważniejsze", podkreśla Jörg Niermann. Jako przedsiębiorstwo rodzinne skupione na wyraźnych celach, Nord Drivesystems za bardzo ważne uznaje obniżenie wpływu na środowisko w interesie sprawiedliwości międzypokoleniowej oraz zwalczania zmian klimatu.
Źródło: NORD Drivesystems