elektrotechnik AUTOMATYK
Reklama
Reklama

Nowy poziom wydajności z silnikiem IE5+ i koncepcją LogiDrive

Nord Drivesystems
Reklama
Reklama

Nowa generacja silników IE5+ firmy NORD Drivesystems oferuje higieniczną konstrukcję i stałą, wysoką wydajność w całym zakresie działania, dzięki czemu rozwiązania LogiDrive do zastosowań intralogistycznych mogą osiągnąć nowy poziom wydajności energetycznej i optymalizują liczbę wariantów napędów.

Najnowszej generacji silnik synchroniczny z magnesami trwałymi charakteryzuje się znacznie mniejszymi stratami w porównaniu do obecnej serii IE4. Dzięki szerokiemu zakresowi momentu obrotowego niewentylowany silnik bez użebrowań osiąga wysoką sprawność, która czasami znacznie przewyższa klasę IE5 i stanowi optymalne rozwiązanie do pracy w zakresie obciążenia częściowego. Kompaktowy silnik IE5+ oferuje wysoką gęstość mocy przy mniejszej przestrzeni instalacyjnej i początkowo będzie oferowany w zakresie mocy od 0,35 do 1,1 kW z ciągłym momentem obrotowym od 1,6 do 4,8 Nm i zakresem prędkości od 0 do 2100 obr/min. 
Standardowo dostępne jest bezpośrednie mocowanie silnika, a także montaż silnika zgodnie z wymogami NEMA i IEC. Oferta silników będzie stopniowo uzupełniania o szerszy zakres mocy i wielkości. Stanowią one optymalne rozwiązanie dla środowisk o wysokich wymogach higienicznych i trudnych warunkach produkcyjnych, ponieważ można je łatwo czyścić i zmywać, a ponadto są odporne na korozję. Wykonanie ze specjalną obróbką powierzchni nsd tupH i stopniem ochrony IP69K, a także zintegrowany hamulec mechaniczny są dostępne opcjonalnie, natomiast zintegrowany enkoder jest częścią wyposażenia standardowego.

Reklama

Wysoko wydajne rozwiązanie LogiDrive klasy IE5+

Nowy silnik synchroniczny IE5+ można łączyć ze wszystkimi przekładniami NORD i elektroniką napędową w system modułowy stanowiący uzupełnienie koncepcji LogiDrive. Standaryzowane warianty motoreduktorów – składające się z energooszczędnego silnika synchronicznego, 2-stopniowej przekładni walcowo-stożkowej i przetwornicy częstotliwości NORDAC LINK – zostały specjalnie zaprojektowane pod kątem zastosowań intralogistycznych, centrów dystrybucji przesyłek oraz lotniskowych systemów transportu wewnętrznego i stanowią optymalny kompromis pomiędzy wydajnością energetyczną, a redukcją liczby wariantów.

Reklama

Technologia plug-and-play sprawia, że zdecentralizowane systemy LogiDrive są wydajniejsze i łatwiejsze w obsłudze. Cały system ma budowę modułową, dzięki czemu wszystkie komponenty technologii napędowej mogą być serwisowane niezależnie – minimalizuje to koszty konserwacji i napraw. Kompaktowa konstrukcja oszczędza miejsce, a lekkie obudowy aluminiowe ograniczają wagę. Dzięki specjalnej konstrukcji silnika IE5+ i jego możliwości współpracy z przetwornicą częstotliwości ten sam wariant silnika może być powszechnie stosowany na całym świecie.

Źródło: Nord Drivesystems

Reklama

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama