Technologia napędowa dla systemów przenośnikowych

Technologia napędowa dla systemów przenośnikowych NORD Drivesystems

Dzięki dostosowanym do indywidualnych potrzeb rozwiązaniom napędowym Nord Drivesystems wspiera operatorów centrów dystrybucji paczek w zwiększaniu efektywności energetycznej ich systemów przenośników, a tym samym w zmniejszaniu emisji CO2.

Maksymalne obciążenie wynoszące 35 kg na metr jest uważane za realistyczną wartość domyślną dla większości centrów dystrybucji paczek. Jaką jednak wydajność musi zapewnić układ napędowy, aby w dłuższej perspektywie wytrzymać maksymalne obciążenie? To pytanie budzi niepokój dostawców usług logistycznych przy budowie nowych zakładów lub modernizacji już istniejących. Nie ma łatwej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ nie chodzi tylko o zapewnienie wydajności, ale także o uwzględnienie dalszych czynników, takich jak niezawodność operacyjna, całkowity koszt posiadania i efektywność energetyczna. Szczególny nacisk kładzie się tutaj na efektywność. Energooszczędna technologia napędowa nie tylko pomaga obniżyć koszty; każda redukcja zużycia energii oznacza także redukcję emisji CO2.

Eksperci branżowi Nord wspólnie z Klientem konfigurują „szyte na miarę” rozwiązania napędowe z systemu modułowego Nord, spełniające powyższe wymagania. Wysokosprawny silnik synchroniczny IE5 stanowi podstawę wielu rozwiązań napędowych, a nawet przewyższa najwyższą znormalizowaną klasę sprawności IE5. Jest dostarczany przez firmę Nord jako samodzielny silnik i jako zintegrowane rozwiązanie systemowe. W motoreduktorze DuoDrive silnik jest zintegrowany z przekładnią stożkową, co zapewnia oszczędność energii, zmniejsza przestrzeń połączeniową i montażową. W systemie napędowym LogiDrive konfigurację uzupełnia zdecentralizowany przetwornica częstotliwości, co pozwala ograniczyć wysiłek związany z okablowaniem.

Zmniejszenie całkowitego kosztu posiadania i zwiększenie dostępności systemu 

Dzięki przeciążalności do 300% rozwiązania firmy Nord pozwalają na redukcję wariantów napędu w systemie. Na przykład, stosując technologię napędową firmy Nord, wiodąca niemiecka firma logistyczna mogłaby zmniejszyć liczbę wariantów z 27 do 10 w jednym ze swoich centrów dystrybucji paczek. Taka redukcja wariantów minimalizuje koszty administracyjne, usprawnia procesy produkcyjne, logistyczne, magazynowe i serwisowe, a tym samym zmniejsza całkowity koszt posiadania (TCO).

Minimalizacja przestojów jest istotna również w obszarze przesyłek pocztowych i paczkowych. W tym celu Nord oferuje swój Smart Check. Modułowa koncepcja usług zapewnia aktualność systemów intralogistycznych, umożliwia przewidywanie konserwacji i napraw oraz zwiększa niezawodność operacyjną i dostępność systemu.

Źródło: Nord Drivesystems

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

elektrotechnik AUTOMATYK 1-2-3/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę