Humanoid Figure zdobył swoją pierwszą pracę w fabryce BMW

Humanoid Figure zdobył swoją pierwszą pracę w fabryce BMW Figure

Firma Figure podpisała pierwszą umowę komercyjną i wysyła swoje humanoidalne roboty ogólnego przeznaczenia do rozpoczęcia pracy w rzeczywistych warunkach w zakładzie produkcyjnym BMW w Południowej Karolinie.

Wychodząc z ukrycia zaledwie 10 miesięcy temu, firma Figure rozwijała swoje roboty w zastraszającym tempie. Dzięki wysoce doświadczonemu zespołowi firma stworzyła prototypy w ciągu roku.

Frma ogłosiła kolejny kamień milowy, publikując wideo przedstawiające robota Figure 01 autonomicznie parzącego kawę w odpowiedzi na polecenie słowne. Adcock nazwał to "momentem ChatGPT" dla firmy, ponieważ robot zorientował się, jak samodzielnie korzystać z tego ekspresu do kawy po obejrzeniu kilku demonstracji wideo.

Na mocy świeżo podpisanej umowy handlowej z BMW Manufacturing, Figure rozpoczęło identyfikację wstępnych przypadków użycia w fabryce BMW w Spartanburgu i rozpoczęło szkolenie botów w celu etapowego wdrożenia na miejscu.

Nie jest to pierwszy raz, gdy autonomiczne humanoidy pracują u boku ludzi - na przykład Amazon ogłosił w październiku, że rozpocznie testowanie humanoida Digit firmy Agility Robotics jako "mobilnego manipulatora" przenoszącego pojemniki i pojemniki w sytuacjach magazynowych, w których nie ma wystarczającej ilości miejsca na przenośniki taśmowe  i starsze obiekty, które nie zostały jeszcze zaprojektowane na zamówienie z płaskimi podłogami odpowiednimi dla robotów kołowych.

Dlaczego BMW?

Naprawdę chcieliśmy kogoś z branży produkcji samochodów – mówi Brett Adcock, założyciel i dyrektor generalny Figure – Producenci samochodów mają duże doświadczenie w robotyce i wykonali już wiele prac z humanoidami. Na przykład Honda z ASIMO, Hyundai jest właścicielem Boston Dynamics, Tesla z Optimusem, Toyota's Robotics Institute, GM wykonał trochę pracy jakiś czas temu. Jeśli wejdziesz do fabryki takiej jak BMW, mają mnóstwo doświadczenia w robotyce - choć koncentrują się na konkretnych zadaniach, a nie na ogólnym przeznaczeniu.

Spotkaliśmy się z zespołem [BMW] około dziewięć miesięcy temu – kontynuuje. – Zintegrowali wiele robotów w zakładzie [w Spartanburgu]. Chcieli, abyśmy pomogli rozwiązać dalsze problemy związane z automatyzacją dzięki bardziej zręcznym i mobilnym manipulacjom. Wierzymy w ten zespół i to, co robią, myślę, że będą dla nas naprawdę dobrzy. Mamy pełne poparcie kierownictwa w Niemczech, oczywiście dobrą markę... Myślę, że możemy rozwijać wiele robotów pod tym parasolem

W laboratoriach Figure rozpoczęło się już szkolenie w zakresie pierwszych zadań, które 01 zacznie wykonywać w BMW, chociaż obie firmy nie ogłosiły jeszcze, co dokładnie będzie robił na hali produkcyjnej. Z pewnością 01 nie będzie parzył kawy.

Przyglądamy się pracom blacharskim i innym pracom związanym z logistyką magazynową. Jest mobilny, będzie musiał dotykać rzeczy i przenosić je. Wewnętrznie wybraliśmy nasz pierwszy przypadek użycia, wiemy, co to jest i ćwiczymy nad nim, ale nie mogę go ujawnić – komentuje Adcock. – Zaczniemy od niewielkich ilości robotów i mamy pewne kamienie milowe, które musimy osiągnąć. Jeśli uda nam się je osiągnąć, z czasem zwiększymy skalę. Ale jest to bardzo oparte na kamieniach milowych, musimy udowodnić, że możemy wykonać z nimi użyteczną pracę. Co ma sens, musimy upewnić się, że roboty dobrze sobie radzą.

Humanoidy mają taki sam kształt jak my, mają dostęp do tych samych przestrzeni i używają tych samych narzędzi. Wczesne modele mogą poruszać się niezgrabnie i działać powoli i ociężale, ale w miarę rozwoju sztucznej inteligencji leżącej u podstaw ich zdolności do działania w świecie, a sprzęt przechodzi wiele iteracji, powinny być w stanie widzieć, myśleć, reagować i działać szybciej, lepiej i silniej niż my.

Źródło: Figure

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę