Do 2027 roku znacznie wzrośnie wartość rynku napędów ultra niskiego napięcia

Znacznie wzrośnie rynek napędów ultra niskiego napięcia Pixabay, geralt

Badania przeprowadzone przez Interact Analysis pokazują, że rynek autonomicznych robotów mobilnych (AMR) i zautomatyzowanych pojazdów kierowanych (AGV) napędza wzrost w ramach rynku napędów ultra niskiego napięcia (LV). Napęd ultra niskiego napięcia jest skategoryzowany jako <60v. 

W 2021 r. globalny rynek napędów ultra-LV wyceniono na 753 mln USD, a do 2027 r. ma on wzrosnąć do 3,1 mld USD. Ogólnie rzecz biorąc, rynek napędów ultra-LV znajduje się w punkcie zwrotnym w swoim cyklu wzrostu, a aplikacje napędzane bateriami obecnie napędzają wzrost. Wielu dostawców, którzy nie byli zaangażowani w ten rynek, pojawiło się dzięki popytowi ze strony sektora robotyki mobilnej.  Oczekuje się, że wpływ sektora AMR/AGV na cały rynek napędów ultra-niskiego napięcia utrzyma się do 2027 r., a przychody z napędów ultra-niskonapięciowych będą rosły w tempie 25,9% (CAGR). 

W samym 2022 r. rynek AMR/AGV stanowił 11% przychodów rynku napędów ultra-LV, a do 2027 r. przewiduje się, że udział ten wzrośnie do 56%. Jest to w dużej mierze wynikiem szybko postępującej adopcji robotów mobilnych, szczególnie tych, które wykorzystują zintegrowany silnik i napęd. Pozwala to na oszczędność kosztów i miejsca, a także zapewnia większą wydajność samego napędu. Zintegrowane napędy są droższe od alternatywnych, co jest powodem napędzania wzrostu przychodów w tym sektorze. 

Źródło: Interact Analysis 

Sektor AGV/AMR napędza wzrost przychodów z napędów ultraniskiego napięcia

Na rynku napędów Ultra-LV dominują trzy główne firmy, głównie z napędami modułowymi/zdecentralizowanymi. Interroll, Insight Automation i Itoh Denki stanowiły łącznie około 30% całkowitego udziału w rynku napędów ultra-LV w 2021 r. Wszystkie te firmy produkują rolki silnikowe stosowane w przenośnikach rolkowych, a także napęd, który służy do sterowania silnikiem. Ze względu na rosnące znaczenie sektora AMR/AGV dla przychodów z napędów ultra-LV, jest mało prawdopodobne, aby te trzy firmy utrzymały swoje czołowe pozycje. Przewiduje się, że inni dostawcy będą zdobywać udział w rynku w nadchodzących latach. 

Rynek napędów Ultra-LV przeżywa okres gwałtownego wzrostu, który prawdopodobnie utrzyma się przez kilka następnych lat. Wpływ, jaki sektor AGV/AMR wywiera na rynek, jest kolosalny i w najbliższych latach radykalnie zmieni krajobraz dostawców. W 2022 r. większość dostawców na rynku napędów ultra-LV odnotowała dwucyfrowy wzrost, a niektórzy zgłosili wskaźniki wzrostu nawet do 35%. Oszacowano, że wzrost przychodów wyniósł 24,2% w 2022 r., a liczba przesyłek jednostkowych wzrosła o 19,7%, czyli nieco mniej niż wzrost przychodów ze względu na podwyżki cen w 2022 r. – komentuje Blake Griffin, kierownik ds. badań w Interact Analysis.

Źródło: Interact Analysis 

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę