Do 2027 roku znacznie wzrośnie wartość rynku napędów ultra niskiego napięcia
Badania przeprowadzone przez Interact Analysis pokazują, że rynek autonomicznych robotów mobilnych (AMR) i zautomatyzowanych pojazdów kierowanych (AGV) napędza wzrost w ramach rynku napędów ultra niskiego napięcia (LV). Napęd ultra niskiego napięcia jest skategoryzowany jako <60v.
W 2021 r. globalny rynek napędów ultra-LV wyceniono na 753 mln USD, a do 2027 r. ma on wzrosnąć do 3,1 mld USD. Ogólnie rzecz biorąc, rynek napędów ultra-LV znajduje się w punkcie zwrotnym w swoim cyklu wzrostu, a aplikacje napędzane bateriami obecnie napędzają wzrost. Wielu dostawców, którzy nie byli zaangażowani w ten rynek, pojawiło się dzięki popytowi ze strony sektora robotyki mobilnej. Oczekuje się, że wpływ sektora AMR/AGV na cały rynek napędów ultra-niskiego napięcia utrzyma się do 2027 r., a przychody z napędów ultra-niskonapięciowych będą rosły w tempie 25,9% (CAGR).
W samym 2022 r. rynek AMR/AGV stanowił 11% przychodów rynku napędów ultra-LV, a do 2027 r. przewiduje się, że udział ten wzrośnie do 56%. Jest to w dużej mierze wynikiem szybko postępującej adopcji robotów mobilnych, szczególnie tych, które wykorzystują zintegrowany silnik i napęd. Pozwala to na oszczędność kosztów i miejsca, a także zapewnia większą wydajność samego napędu. Zintegrowane napędy są droższe od alternatywnych, co jest powodem napędzania wzrostu przychodów w tym sektorze.
Sektor AGV/AMR napędza wzrost przychodów z napędów ultraniskiego napięcia
Na rynku napędów Ultra-LV dominują trzy główne firmy, głównie z napędami modułowymi/zdecentralizowanymi. Interroll, Insight Automation i Itoh Denki stanowiły łącznie około 30% całkowitego udziału w rynku napędów ultra-LV w 2021 r. Wszystkie te firmy produkują rolki silnikowe stosowane w przenośnikach rolkowych, a także napęd, który służy do sterowania silnikiem. Ze względu na rosnące znaczenie sektora AMR/AGV dla przychodów z napędów ultra-LV, jest mało prawdopodobne, aby te trzy firmy utrzymały swoje czołowe pozycje. Przewiduje się, że inni dostawcy będą zdobywać udział w rynku w nadchodzących latach.
– Rynek napędów Ultra-LV przeżywa okres gwałtownego wzrostu, który prawdopodobnie utrzyma się przez kilka następnych lat. Wpływ, jaki sektor AGV/AMR wywiera na rynek, jest kolosalny i w najbliższych latach radykalnie zmieni krajobraz dostawców. W 2022 r. większość dostawców na rynku napędów ultra-LV odnotowała dwucyfrowy wzrost, a niektórzy zgłosili wskaźniki wzrostu nawet do 35%. Oszacowano, że wzrost przychodów wyniósł 24,2% w 2022 r., a liczba przesyłek jednostkowych wzrosła o 19,7%, czyli nieco mniej niż wzrost przychodów ze względu na podwyżki cen w 2022 r. – komentuje Blake Griffin, kierownik ds. badań w Interact Analysis.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Źródło: Interact Analysis