Hitachi Energy wprowadza na rynek nową technologię, która ogranicza emisję sześciofluorku siarki (SF6), pochodzącego w 80 procenach z sektora energetycznego.
Firma Parker Hannifin opublikowała raport na temat zrównoważonego rozwoju za rok fiskalny 2023. W raporcie pod hasłem „Przyświeca nam cel” podkreślono powodzenie ostatnich działań na rzecz ochrony środowiska, rozwoju czystych technologii, tworzenia bezpiecznych miejsc pracy w przemyśle i wzmacniania społeczności lokalnych.
W trakcie szczytu klimatycznego COP28 firma Schneider Electric wezwała do podjęcia wspólnych działań w celu dekarbonizacji globalnej gospodarki oraz zapewnienia sprawiedliwego i integracyjnego przejścia do zerowego poziomu emisji netto.
W niedzielę w życie weszła kluczowa dla zwiększenia wykorzystania zielonej energii dyrektywa RED III. Jej głównym celem jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych poprzez szerokie wykorzystanie odnawialnych źródeł energii.
Wspomnienie o Airbusie zwykle nie przywodzi na myśl statków morskich, ale gigant lotniczy ogłosił, że od 2026 r. planuje zastąpić swoją flotę czarterową, która przewozi komponenty przez ocean, bardziej ekologicznymi i wydajnymi statkami.
Toyota Motor Corporation oraz Mitsubishi Heavy Industries (MHI) we współpracy z Japońską Agencją Kosmiczną (JAXA) ogłosiły postępy w pracach nad rozwojem pojazdów kosmicznych, które już wkrótce posłużą do eksploracji Księżyca. Łazik ciśnieniowy Toyoty o nazwie Lunar Cruiser będzie wykorzystywał do napędu ogniwa paliwowe.
Kilka miesięcy temu Komisja Europejska wydała tzw. rozporządzenie bateryjne. To dokument, który nie tylko wpłynie na sposób produkcji akumulatorów i kontrolę zanieczyszczeń wytwarzanych w tym procesie, ale ma sprawić, że ich ślad węglowy będzie coraz mniejszy.
Norweski Corvus Energy, który jest liderem w bezemisyjnych rozwiązaniach dla sektora morskiego, zaprezentował zespół napędowy, który wykorzystuje wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty. To kolejny krok na drodze do dekarbonizacji sektora transportowego.
Siemens Digital Industries Software ogłosił dziś, że firma Maeve Aerospace przyjęła portfolio oprogramowania i usług Siemens Xcelerator, aby pomóc w rozwoju Maeve 01 - całkowicie elektrycznego samolotu pasażerskiego nowej generacji o zerowej emisji.
Były hulajnogi, rowery i samochody – teraz czas na wagę ciężką. Szacunki mówią, że tylko w tym roku globalny rynek elektrycznych ciężarówek wzrośnie aż o połowę.
Idea wykorzystania zasobów geotermalnych do celów ciepłowniczych w Polsce liczy sobie już blisko 40 lat – w 1981 r. na Podhalu ukończono wiercenie otworu – Bańska IG 1. Był to pierwszy otwór wiertniczy w Polsce, z którego wydobywana woda geotermalna posłużyła do ogrzewania budynków i innych instalacji w ramach uruchomionego na przełomie lat 80-tych i 90-tych XX w. Doświadczalnego Zakładu Geotermalnego PAN Bańska – Biały Dunajec. Kilka lat później założono Geotermię Podhalańską (obecnie PEC Geotermia Podhalańska S.A.), która do dzisiaj realizuje geotermalny projekt ciepłowniczy na Podhalu. Obiekty IGSMiE PAN służą m.in. różnorodnym pracom badawczo-rozwojowym z zakresu geotermii.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?