Elektryczny samolot pasażerski nowej generacji

Elektryczny samolot pasażerski nowej generacji Maeve Aerospace

Siemens Digital Industries Software ogłosił dziś, że firma Maeve Aerospace przyjęła portfolio oprogramowania i usług Siemens Xcelerator, aby pomóc w rozwoju Maeve 01 - całkowicie elektrycznego samolotu pasażerskiego nowej generacji o zerowej emisji. Maeve 01, zaprezentowany podczas Paris Air Show, umożliwia ponad 44 pasażerom podróżowanie w zasięgu 250 mil morskich przy zerowej emisji spalin.

  • Portfolio Siemens Xcelerator zostało wykorzystane do opracowania cyfrowego bliźniaka dla całkowicie elektrycznego samolotu następnej generacji - Maeve.
  • Samolot Maeve 01 umożliwia ponad 40 pasażerom podróżowanie w zasięgu ponad 250 mil morskich przy znacznie niższym zużyciu energii w porównaniu do maszyn poprzedniej generacji.
  • Najnowsza konstrukcja samolotu zmniejsza koszty operacyjne o 30% w porównaniu do istniejących samolotów turbośmigłowych.

Misją Maeve jest przekształcenie regionalnej mobilności lotniczej, kierując się zobowiązaniem do ograniczenia wpływu na środowisko. Dzięki całkowicie nowej konstrukcji samolotu elektrycznego, Maeve dąży do znacznego zmniejszenia emisji i zużycia energii, jednocześnie poprawiając dobrobyt gospodarczy i społeczny branży lotniczej, budując zrównoważoną przyszłość, która przyczynia się do zdrowszej planety dla przyszłych pokoleń.

Dzięki wspólnej pasji i poświęceniu, rosnący zespół ekspertów lotniczych Maeve jest pionierem na drodze do lotów bezemisyjnych. Niedawno firma Maeve Aerospace wzbudziła globalne zainteresowanie inwestorów, w tym warunkową inwestycję w wysokości 17,5 mln euro od Europejskiej Rady ds. Innowacji (EIC) oraz ponad 2,5 mln euro w postaci holenderskich dotacji.

Doświadczony zespół lotniczy Maeve, posiadający w swoim portfolio narzędzia projektowe i symulacyjne Siemens Xcelerator, dał nam doskonałą okazję do przeniesienia naszego projektu samolotu elektrycznego na wyższy poziom – powiedział Joost Dieben, współzałożyciel i dyrektor handlowy Maeve Aerospace.  – Maeve jest wyposażony w te narzędzia, a wiedza firmy Siemens pomogła nam zbliżyć się o krok do lotnictwa bezemisyjnego. Wspólnie z firmą Siemens byliśmy w stanie przyspieszyć nasz proces rozwoju, aby móc rozpocząć bezemisyjne loty przed 2030 r.

Pod technicznym kierownictwem nowego dyrektora ds. technologii, Martina Nuesselera, zespół Maeve przeprojektował i zoptymalizował swój wcześniejszy samolot przy użyciu portfolio oprogramowania Siemens Xcelerator. Stworzenie cyfrowego bliźniaka całkowicie elektrycznego układu napędowego i przeprowadzenie pełnych symulacji termicznych i bezpieczeństwa na zaprojektowanym przez siebie systemie akumulatorów, umożliwiło Maeve znaczne zmniejszenie całkowitej masy samolotu, co doprowadziło do zmniejszenia konstrukcji samolotu, zapewniając wzrost pojemności napędu i akumulatorów. W porównaniu do istniejących samolotów turbośmigłowych, Maeve 01 obniża koszty operacyjne o 30%.

Maeve, podobnie jak wielu innowatorów z branży lotniczej, wybierają Siemens Xcelerator jako platformę do rozwoju maszyn nowej generacji – powiedział Todd Tuthill, wiceprezes ds. lotnictwa i obrony w Siemens Digital Industries Software. – Aby sprostać wymaganiom rynku, wymogom zrównoważonego rozwoju i pozostać konkurencyjnym, firmy lotnicze potrzebują nowych sposobów szybszego dostarczania produktów, a celem firmy Siemens jest pomoc naszym klientom w przesuwaniu granic innowacji, jednocześnie ułatwiając cyfrową transformację, szybko i na dużą skalę.

Źródło: Siemens

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

elektrotechnik AUTOMATYK 1-2-3/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę