Technologia napędowa firmy Nord kluczem do obniżenia całkowitego kosztu posiadania
Jak bardzo ekonomiczna może być inwestycja? Jeśli weźmie się pod uwagę cykl życia systemów napędowych, tylko 15% całkowitego kosztu posiadania jest rozłożone na cenę zakupu, a około 85% wynika z dalszych procesów. Dlatego ważne jest, aby przy podejmowaniu decyzji o zakupie mieć na uwadze nie tylko koszty inwestycji, ale także koszty energii i bieżącej eksploatacji, tj. procesów administracyjnych, serwisu i konserwacji, magazynowania części zamiennych lub utylizacji.
W celu obniżenia kosztów i zwiększenia wydajności produkcji niezbędne jest zatem dokładne rozważenie wszystkich aspektów ekonomicznych. Wsparciem w tym zakresie jest koncepcja całkowitego kosztu posiadania (TCO).
Efektywność energetyczna i redukcja wersji
Dwa główne czynniki obniżające całkowity koszt posiadania to zużycie energii i liczba używanych wersji napędów. Istnieje jednak konflikt celów między podejściami do optymalizacji efektywności energetycznej i redukcji wersji. Planowanie systemu z napędami, które są zaprojektowane dla najbardziej energooszczędnego punktu pracy, prowadzi do optymalnych kosztów inwestycji i stosunkowo ekonomicznej pracy silników, niezależnie od ich klasy sprawności. Jednak różne wersje napędów muszą być zarządzane i serwisowane przez cały cykl życia systemu w różny sposób.
Koncepcja napędu skupiająca się głównie na oszczędności kosztów energii prowadzi do dużej liczby typów przekładni. Redukcja wersji ma dokładnie odwrotny cel - zapewnić wymagane momenty obrotowe i prędkości w systemie z jak najmniejszą liczbą różnych wersji napędu, na ile jest to ekonomicznie wykonalne. W ten sposób można zaoszczędzić na kosztach administracji, serwisu i magazynowania, ale koszty energii zwykle rosną. Dlatego ważne jest, aby uwzględnić te sprzeczne obszary w projekcie napędu.
Monitorowanie stanu w celu konserwacji predykcyjnej
Ciągłe monitorowanie i konserwacja predykcyjna również odgrywają kluczową rolę w obniżaniu TCO w zastosowaniach Przemysłu 4.0. Okresowa lub ciągła rejestracja danych dotyczących napędu i stanu pozwala na wczesne wykrywanie zmian i skrócenie nieplanowanych przestojów. Rezultatem są: zwiększona dostępność systemu, skrócone czasy przestojów, niższe koszty serwisu i materiałów oraz dłuższa żywotność.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Podejście Nord do redukcji TCO
Nord Drivesystems stosuje kompletne podejście do obniżania całkowitego kosztu posiadania, wykorzystując pełen zakres strategii optymalizacji w celu identyfikacji i zwiększania potencjału wydajności - od systemu modułowego poprzez zastosowanie wydajnych, trwałych i ekonomicznych technologii po indywidualne obliczenia TCO oraz inteligentną obsługę i koncepcje konserwacji.
Nord oferuje na przykład rozwiązania napędowe obniżające koszty cyklu życia:
- z portfolio o wysokiej sprawności (opatentowany motoreduktor DuoDrive, silnik synchroniczny IE5+, zdecentralizowana przetwornica częstotliwości Nordac ON / ON+)
- lub dzięki przestrzeni rozwiązania LogiDrive.
Źródło: Nord Drivesystems