Wyświetlacz z technologią autostereoskopowego 3D

Continental wprowadza na rynek wyświetlacz z technologią autostereoskopowego 3D. Dzięki temu rozwiązaniu, na linii wzroku kierowcy prezentowane będą trójwymiarowe wykresy, wskaźniki i obiekty, np. ostrzeżenia o znaku STOP. Aby zobaczyć taki trójwymiarowy sygnał ostrzegawczy, nie są potrzebne żadne specjalne okulary. 

Zamiast tego Continental wykorzystuje metodę tzw. bariery paralaksy. Polega ona na umieszczeniu przed ekranem specjalnej przesłony, w której znajdują się skośne szczeliny, przez które przekazywany jest obraz dla prawego oraz dla lewego oka osobno. W efekcie dwa różne, lekko przesunięte względem siebie widoki, docierają do prawego i lewego oka kierowcy, tworząc trójwymiarowy obraz.

Istotną rolę odgrywa tu wewnętrzna kamera, która wykrywa, gdzie patrzy kierowca i dostosowuje widok 3D precyzyjnie do pozycji jego głowy. Aby zapobiec zbyt długiemu skupianiu uwagi kierowcy na trójwymiarowym obrazie, kamera bada również koncentrację kierowcy, w celu identyfikacji potencjalnych momentów rozpraszania lub objawów zmęczenia. Dzięki trójwymiarowej wizualizacji przyrządów rozwiązanie Continental zapewnia, że kierowca nie jest przeciążony informacjami dostarczanymi przez zaawansowane systemy wspomagania, konwencjonalne wyświetlacze, usługi komunikacyjne i aplikacje informacyjno-rozrywkowe.

Wyświetlacz z technologią autostereoskopowego 3D zadebiutuje na rynku w topowej wersji samochodu Hyundai Genesis GV80

Dzięki naszemu wyświetlaczowi z technologią autostereoskopowego 3D, przenosimy interakcję człowiek-maszyna na zupełnie nowy poziom i kładziemy podwaliny pod intuicyjną komunikację w kokpicie jutra – powiedział dr Frank Rabe, szef działu Human Machine Interface w Continental. – Aby zapewnić zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu, zintegrowaliśmy różne wyświetlacze w konsoli centralnej lub desce rozdzielczej w naszym Cross Domain Hubie.

Cross Domain Hub usuwa granice między poszczególnymi ekranami i jednostkami kontrolnymi

W przyszłości, w celu zmniejszenia złożoności oraz zaoszczędzenia masy i miejsca, tylko niewielka liczba jednostek sterujących będzie wymagana dla wszystkich urządzeń elektronicznych w samochodzie. Cross Domain Hub firmy Continental to wysokowydajny komputer, który jest niezbędny do działania trójwymiarowego wyświetlacza.

W następnej generacji rozwiązań Continental wszystkie wyświetlacze w samochodzie będą podłączone do jednej jednostki sterującej. Kierowca będzie mógł rozprowadzać treści na wielu wyświetlaczach, na przykład za pomocą gestów, przeciągając mapy nawigacyjne z wyświetlacza przedniego pasażera na swój własny ekran i rozmieszczać je dokładnie tam, gdzie chce je umieścić. W zautomatyzowanym trybie jazdy wyświetlacze połączą się na całej szerokości kokpitu, wyświetlając funkcje i aplikacje niedostępne w trakcie prowadzenia samochodu.

Źródło: Continental

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

elektrotechnik AUTOMATYK 1-2-3/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę