Systemy Nord przeznaczone do transportu materiałów sypkich

Dla przemysłu materiałów sypkich istotne jest spełnianie wymagań wobec przenośników taśmowych i technologii napędowej. W zależności od kierunku transportu, natężenia przepływu, długości i konstrukcji wymagane są różne przenośniki. Napędy Nord zapewniają nieprzerwany transport materiałów.
Przenośniki taśmowe to systemy transportowe wykorzystywane do ciągłego przesyłu materiałów sypkich i masowych np. w górnictwie, inżynierii mechanicznej czy w procesach recyklingu plastiku i papieru. W przypadku tego typu systemów można realizować wyjątkowo długie odcinki przenośników o wysokiej wydajności i prędkości transportu materiałów. Przenośniki taśmowe są wyposażone w ciągłą gumową lub plastikową taśmę oraz elementy napinające, zapewniające wytrzymałość. Taśma przenośnika przechodzi nad przynajmniej dwoma bębnami, z których jeden jest napędzany i zapewnia ruch taśmy.
Przekładnie przemysłowe do specjalnych wymagań
Wytrzymałe i łatwe w konserwacji przekładnie przemysłowe Maxdrive, w których gniazda łożyskowe i powierzchnie uszczelniające korpusu Unicase są wykonywane w jednej operacji, idealnie nadają się do wielkogabarytowych przenośników taśmowych o wysokiej wydajności. Najnowsza generacja Maxdrive XT została uzupełniona o zoptymalizowaną pod kątem aplikacji dwustopniową przekładnię walcowostożkową - idealną dla systemów przenośników taśmowych stosowanych w branży materiałów sypkich i mineralnych. Zakres mocy i prędkości został specjalnie przystosowany do potrzeb branż docelowych.
Dzięki dwóm wersjom, przekładnie walcowe lub walcowo-stożkowe w wykonaniu kołnierzowym lub z korpusem wciąganym można montować w systemach przenośników mogą być montowane równolegle lub pod kątem prostym do osi bębna przenośnika taśmowego. Mogą być łączone z montowanym na łapach energooszczędnym silnikiem w klasie IE3 zamontowanym na konsoli lub ramie oraz połączone z silnikiem za pośrednictwem sprzęgła hydrokinetycznego. Ponieważ w większości aplikacji z wykorzystaniem przenośnika kubełkowego powstaje zapylenie, istnieje ryzyko eksplozji w przypadku, gdy pyły mają właściwości palne. W 1/3 takich sytuacjach wykorzystywane są silniki i motoreduktory z odpowiednim modułowym zabezpieczeniem przeciwwybuchowym, które NORD montuje zgodnie z indywidualnymi wymaganiami klientów. Praktyczny pakiet rozwiązań konserwacyjnych firmy NORD - połączenie środków zapobiegawczych i systemów monitorowania stanu - zapewnia, że inwestycja będzie funkcjonować nawet w trudnych warunkach otoczenia, takich jak ciągła praca, zapylenie i wpływ warunków atmosferycznych.
Źródło: Nord Drivesystems