Usługa NORD ECO ujawnia potencjał oszczędności na lotniskach

Aby wspierać lotniska w projektowaniu energooszczędnych systemów obsługi bagażu, firma NORD DRIVESYSTEMS oferuje usługę NORD ECO. Niemiecki producent wnosi w ten sposób istotny wkład w realizację celów klimatycznych w tym sektorze.
NORD to dostawca systemowy innowacyjnych rozwiązań napędowych dla ponad 100 branż. Dzięki usłudze NORD ECO specjalista w dziedzinie napędów pomógł już wielu firmom zwiększyć wydajność systemów oraz ich efektywność energetyczną poprzez modernizację, a także zredukować liczbę wariantów stosowanych komponentów.
Efektywność energetyczna
– Systemy obsługi bagażu często oferują potencjał oszczędności, zwłaszcza jeśli spojrzymy na zastosowaną technologię napędową. Często spotykamy się z systemami napędowymi, które są wyraźnie przewymiarowane, dlatego opracowujemy nowe rozwiązanie. Proces NORD ECO pozwala osiągnąć niższe zużycie energii i koszty, a także zmniejszyć emisję CO₂. Dzięki temu firma NORD była w stanie ujawnić istotny potencjał oszczędności w systemach obsługi bagażu na różnych lotniskach i wdrożyć alternatywne rozwiązania – mówi Jörg Niermann, dyrektor marketingu w NORD DRIVESYSTEMS.
Oszczędności w liczbach
Na jednym z lotnisk, które już wcześniej stosowało energooszczędną koncepcję napędową z silnikiem IE3, pomiary przeprowadzone w ramach usługi NORD ECO wykazały, że zastosowanie rozwiązania DuoDrive z silnikiem IE5+ oraz zdecentralizowanym przemiennikiem częstotliwości NORDAC LINK pozwoliłoby zaoszczędzić prawie 20% energii. Po porównaniu obu systemów przez okres nieco ponad roku, udało się ostatecznie określić potencjał oszczędnościowy na poziomie 590 kWh i 396 kg CO₂.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Lotniska, które w systemach obsługi bagażu zastosowały rozwiązanie DuoDrive z silnikiem NORD IE5+ zamiast układów z silnikami IE1, mogły osiągnąć potencjał oszczędnościowy sięgający nawet 48%, redukując roczną emisję CO₂ w aplikacji o maksymalnie 144 kg. Niskie temperatury pracy DuoDrive oraz możliwość redukcji wariantów również okazały się korzystne. Dodatkowe koszty związane z bardziej wydajnymi systemami napędowymi szybko się amortyzują dzięki wsparciu państwa.
Źródło: NORD DRIVESYSTEMS