Silniki synchroniczne IE5+ firmy Nord Drivesystems

Silniki synchroniczne IE5+ firmy Nord Drivesystems Nord Drivesystems

Według Niemieckiej Agencji Ochrony Środowiska napędy elektryczne w przemyśle i handlu zużywają prawie dwie piąte całkowitej energii elektrycznej w Niemczech. W szczególności napędy elektryczne i zasilane przez nie maszyny mają zatem duży i ekonomiczny potencjał oszczędności energii. Dzięki wysoce wydajnym silnikom IE5+ najnowszej generacji, dostawca systemów Nord Drivesystems oferuje optymalne rozwiązanie umożliwiające zmniejszenie zużycia energii i zasobów.

Kompaktowe i wysoce wydajne silniki synchroniczne z magnesami trwałymi (PMSM) IE5+ firmy Nord charakteryzują się niezmiennie wysoką sprawnością dochodżącą do 95% w szerokim zakresie momentu obrotowego, a tym samym osiągają optymalne zużycie energii również w częściowym obciążeniu i częściowych zakresach prędkości. 

Oznacza to, że sprawność naszych silników IE5+ wyraźnie przewyższa sprawność najwyższej zdefiniowanej klasy sprawności IE5 – mówi Jörg Niermann, dyrektor ds. marketingu w Nord Drivesystems

To znacznie zmniejsza zapotrzebowanie aplikacji na energię i emisję CO2e. Szczególnie w przypadku dużych systemów z długim czasem pracy napędów elektrycznych - na przykład w intralogistyce z wieloma zainstalowanymi napędami - robi to znaczną różnicę. 

Nasza technologia silników IE5+ to jednak znacznie więcej niż tylko efektywność energetyczna – dodaje Niermann. »Myślimy o tym raczej jako o holistycznej koncepcji, która wykracza poza zwykłe rozważania na temat efektywności.

Efektywność materiałowa jako czynnik zrównoważonego rozwoju

Kompaktowe silniki synchroniczne z magnesami trwałymi IE5+ firmy NORD przekonują również swoją innowacyjną konstrukcją i wymagają stosunkowo niewielkiej ilości materiału. Firma Nord zaprojektowała silnik IE5+ jako 8-biegunowy silnik synchroniczny w konstrukcji IPM. Zmniejsza to rozmiar aktywnych elementów silnika, co skutkuje oszczędnością materiału nie tylko  w pakiecie z blachy, ale także w magnesach.

W przypadku 8-biegunowych silników synchronicznych stojan może być również wykonany z tak zwanymi uzwojeniami jednozębnymi. W rezultacie cenny materiał, taki jak miedź, jest używany tylko tam, gdzie jest faktycznie produktywny; Zmniejsza się nieefektywne wykorzystanie w głowicy nawijania. 

Nasz silnik synchroniczny IE5+ łączy w sobie efektywność energetyczną z efektywnością materiałową, a tym samym zdobywa podwójne punkty pod względem zrównoważonego rozwoju – podkreśla Niermann. – Dotyczy to również naszego napędu DuoDrive, który integruje silnik IE5+ z jednostopniową przekładnią walcową w jednej obudowie.

Nord jako dostawca systemu

Biorąc pod uwagę potencjał oszczędności energii, należy wziąć pod uwagę cały układ napędowy, w tym silnik elektryczny, przekładnię i elektronikę napędową. Wysokowydajne silniki IE5+ mogą być łączone z różnymi komponentami systemu modułowego Nord. W ten sposób powstają optymalnie dopasowane i dostosowane do potrzeb rozwiązania systemowe z jednego źródła. Pozwala to na zwiększenie całkowitej wydajności maszyn i systemów oraz obniżenie całkowitych kosztów posiadania (TCO). Dzięki usłudze Nord ECO, eksperci ds. napędów z Nord oferują również skuteczne narzędzie do ujawniania potencjału oszczędności w systemie i minimalizacji śladu węglowego firmy. 

Wreszcie chcemy umożliwić użytkownikowi jak najlepsze wykorzystanie zalet naszych systemów napędowych – podsumowuje Niermann. – Aby to się udało, pomagamy naszym klientom od fazy projektowania aż po uruchomienie.

Źródło: Nord Drivesystems

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

elektrotechnik AUTOMATYK 10-11-12/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę