Yamaha Motor wprowadza na rynek moduł przenośnika liniowego LCMR200

Yamaha Motor Europe ogłosiła, że z początkiem lipca wprowadzi na rynek LCMR200 – nowy moduł przenośnika liniowego. Konstrukcja obecnego modelu LCM-X została znacząco udoskonalona w kierunku poprawy łatwości użytkowania.
Konstruktorzy LCMR200 utrzymali wysoką dokładność i krótki skok charakterystyczne dla dotychczasowego modelu LCM-X, poprawiając konstrukcję modułu. W rezultacie otrzymano solidniejszy model, który lepiej nadaje się do pracy w środowiskach, w których obecne są ciała obce i szumy statyczne.
System, w którym do 64 karetek (ang. sliders) jest sterowanych przez jeden sterownik YHX przeniesiono z obecnego modelu LCM-X, ale dzięki stworzeniu nowego modelu programowania przenośnika z użyciem Standardowego Profilu wyeliminowano konieczność programowania pojedynczych zdarzeń kontrolera. Znacząco ułatwia to proces integracji.
Moduły przenośników liniowych – od ich wprowadzenia na rynek w 2013 roku - są stale udoskonalane i rozwijane w oparciu o doświadczenia użytkowników. Nowe urządzenie LCMR200 -jeszcze prostsze w obsłudze - przyczyni się do zwiększenia wydajności procesów w wielu branżach na całym świecie.
Przenośnik liniowy LCMR200 – główne cechy
1) Ruch z dużą prędkością, bardzo precyzyjne zatrzymanie i pozycjonowanie
Napęd bezpośredni poprzez silnik liniowy umożliwia ruch z dużą prędkością, bardzo dokładne zatrzymanie i pozycjonowanie.
2) Solidna struktura
Prawie cała struktura modułu jest montowana bezpośrednio na ramie, dając podstawę prowadnicy liniowej. Prowadnica liniowa i szyna karetki zostały powiększone i wzmocnione, przy zachowaniu tej samej wielkości całkowitej modułu.
3) Większa elastyczność instalacji
Przewody elektryczne mogą być wyprowadzane zarówno z przodu jak i z tyłu modułu co zwiększa stopień swobody w instalacji i poprawia efektywność systemu przy tworzeniu linii powrotnych.
4) Nowy moduł do obsługi cyrkulacji karetek
Nowy moduł do obsługi cyrkulacji karetek znacznie upraszcza utrzymanie dokładności transferu.
5) Kontroler YHX wyposażony w nową funkcję Standard Profile
Dzięki wykorzystaniu standardowego profilu w sterowniku YHX, klienci nie muszą tworzyć programów drabinkowych w sterowniku YHX. Pozwala to również na sterowanie robotem LCMR200 i jednoosiowym jako pozycjonerem z nadrzędnego sterownika PLC.
Źródło: Renex