Sterownik silnika D1 z certyfikowanym PROFINET

Sterownik silnika D1 z certyfikowanym PROFINET igus GmbH

Integracja PROFINET/PROFIdrive i szybkie czasy cyklu D1 pozwalają na niezawodne i elastyczne systemy sterowania silnikami w różnych aplikacjach automatyki.

Firma igus zwiększa elastyczność sterowania silnikami D1, które konstruktorzy wykorzystują w elektrycznych napędach liniowych, systemach transportowych i osiach robotów. Teraz możliwa jest płynna i szybka integracja D1 z nadrzędnymi systemami sterowania Siemens, Beckhoff, Wago i innych producentów korzystających z certyfikowanej przez Siemens sieci PROFINET – bez czasochłonnych i skomplikowanych adaptacji. Ta rozszerzona łączność powinna znacznie zwiększyć wydajność i efektywność procesów automatyzacji.

Sterownik silnika D1 to wydajne i wszechstronne rozwiązanie firmy igus przeznaczone do wymagających zastosowań napędowych. Jest teraz kompatybilne z przemysłowym standardem komunikacyjnym PROFINET/PROFIdrive, który (posiadając ok. 23% udział w rynku) nadal odnotowuje najsilniejsze wzrosty. Główni producenci, tacy jak Siemens, Beckhoff i Wago, stosują ten przemysłowy standard Ethernet do automatyki przemysłowej, ponieważ umożliwia on niezawodną komunikację w czasie rzeczywistym między systemami sterowania, maszynami i urządzeniami polowymi, takimi jak czujniki i elementy wykonawcze. 

– Dzięki integracji PROFINET, komunikacja pomiędzy D1 i tymi systemami sterowania jest teraz bardzo prosta – mówi Kamil Niemyjski, Product Manager drylin E w igus. – Komunikacja po tym protokole eliminuje potrzebę specjalistycznego oprogramowania i dogłębnej wiedzy technicznej. Jest łatwa do wbudowania w systemy automatyki, skraca czas realizacji projektu i zmniejsza koszty integracji i konserwacji.

Model D1 z fieldbus'em PROFINET jest dostępny natychmiast. Użytkownicy mogą również zaktualizować starsze modele za pomocą bezpłatnej aktualizacji.

Krótkie czasy cykli, intuicyjna obsługa i wysoka kompatybilność systemu

Projektanci używają sterownika silnika D1 do kontroli silników krokowych, DC i EC/BLDC w elektrycznych napędach liniowych, systemach transportowych i osiach robotów.

– D1 imponuje krótkimi czasami cyklu, co zapewnia szybki czas reakcji od 8 do 16 ms, w zależności od zastosowania. Oferuje to ogromne korzyści, szczególnie w dynamicznych aplikacjach – mówi Niemyjski.

Intuicyjna obsługa za pośrednictwem graficznego interfejsu internetowego, w którym można ustawiać pozycje, prędkości, przyspieszenia i profile ruchu bez dodatkowego oprogramowania, jest również popularna wśród projektantów. Doceniają oni również obsługę interfejsów, takich jak CANopen i Modbus TCP (bramka), aby zintegrować system sterowania z istniejącymi środowiskami automatyki. D1 nadaje się do szerokiego zakresu zastosowań. Dzięki klasom aplikacji AC1 do sterowania prędkością i AC3 do pozycjonowania, może być stosowany w różnych sektorach przemysłu – od produkcji motoryzacyjnej i linii pakujących po prostą robotykę.

– Dzięki integracji PROFINET/PROFIdrive, która również została certyfikowana przez Siemensa, chcemy zaoferować automatykom jeszcze bardziej elastyczne i przyszłościowe rozwiązanie, które jeszcze bardziej zwiększy wydajność i efektywność ich procesów automatyzacji – dodaje Niemyjski.  

dryve experience zapewnia więcej informacji na temat systemów sterowania silnikami igus i aplikacji, które zostały już wdrożone, a także szczegółowe filmy instruktażowe dotyczące wszystkich funkcji i przewodnik dotyczący wyboru odpowiedniego systemu sterowania silnikami. Ponadto igus oferuje bezpłatne programy przykładowe, które znacznie skracają czas integracji systemów sterowania silnikami, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.

* * * *
W artykule wykorzystano materiały prasowe firmy igus

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

elektrotechnik AUTOMATYK 7-8-9/2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę