Polacy opracowali narzędzie AI do segmentacji klientów

Polacy opracowali narzędzie AI do segmentacji klientów Canva

Eksperci z Sagra Technology, firmy specjalizującej się w aplikacjach biznesowych, opracowali narzędzie służące do automatycznej segmentacji klientów. Oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie ClusterSense przeznaczone jest dla producentów, dystrybutorów i sieci handlowych.

ClusterSense służy do segmentacji punktów sprzedaży detalicznej według zachowań zakupowych. Wspierane inteligentnymi algorytmami rozwiązanie na podstawie danych dotyczących zamówień z przeszłości przygotowuje ofertę i działania promocyjne dopasowane do wyodrębnionych grup klientów. 

Bazą danych dla analizy ClusterSense są informacje na temat tego, jak często i jakie produkty zamawiają punkty sprzedaży. Sztuczna inteligencja i algorytmy uczenia maszynowego analizują dane historyczne dotyczące konkretnych lokalizacji z faktur. Źródłem informacji mogą być dystrybutorzy zewnętrzni lub własne systemy gromadzące odpowiednie dane. Narzędzie powstało na bazie modeli językowych Microsoft Azure Open AI.

Dzieląc klientów na odrębne grupy w oparciu o łączące ich cechy i sposób w jaki kupują, firmy mogą skuteczniej ukierunkowywać swoje działania marketingowe, zadbać o doświadczenia zakupowe klientów i zwiększyć swoje zyski  – tłumaczy Adam Sienkiewicz, Head of Sales z Sagra Technology. – Jeszcze niedawno taka segmentacja, ze względu na zbyt dużą ilość danych wymaganych do analizy, nie była możliwa do przeprowadzenia. Sztuczna inteligencja pozwala przetwarzać i analizować dane, wykorzystując uczące się algorytmy, dając w efekcie perfekcyjne narządzie wspierające bieżące decyzje i działania.

Automatyczna, inteligentna segmentacja klientów może być rewolucją w skuteczności działań sprzedażowych i marketingowych. Zastosowanie sztucznej inteligencji sprawia, że organizacje mogą osiągnąć sukces w działaniach marketingowych, eliminować błędy i precyzyjnie docierać z ofertą do konkretnej grupy.

ClusterSense to jedno z kilku już narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, działających u naszych klientów. Oprócz segmentacji klientów, inne aplikacje automatyzują kontrolę merchandisingu czy wspierają analitykę danych. Stawiamy na AI, bo wiemy, że jest przyszłością. Zastosowana w odpowiednim miejscu, daje efekty lepsze niż praca człowieka, zwiększa efektywność, niweluje błędy i optymalizuje koszty operacyjne – mówi Adam Sienkiewicz.

Wszystko wskazuje na to, że biznes będzie korzystał ze sztucznej inteligencji w sposób coraz bardziej powszechny. Według raportu McKinsey, sztuczne inteligencja może w ujęciu globalnym zwiększyć produktywność o 4,4 bln rocznie. Marketing i sprzedaż to jeden z 4 głównych segmentów, które mogą na tym skorzystać, bo wraz z operacjami klientów, inżynierią oprogramowania oraz badaniami i rozwojem, ma odpowiadać za 75 proc. tego wzrostu.

Źródło: Sagra Technology

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę