elektrotechnik AUTOMATYK
Reklama
Reklama

Pierwszy w Polsce samochód wsparcia Prac Pod Napięciem

Enea Operator
Reklama
Reklama

Enea Operator wciąż inwestuje w nowe technologie Prac pod Napięciem. Umożliwia to realizowanie kolejnych innowacyjnych pomysłów pracowników. Dzięki temu powstał pierwszy w Polsce, specjalistyczny samochód wsparcia Prac Pod Napięciem.

Wsłuchaliśmy się w potrzeby elektromonterów pracujących na liniach napowietrznych średniego napięcia w technologii Prac Pod Napięciem. To oni mają największe, praktyczne doświadczenie i najlepiej wiedzą co może realnie wpłynąć na poprawę jakości ich pracy. Efektem tych rozmów był zakup pięciu specjalistycznych samochodów wsparcia dla brygad PPN. Pierwszy z nich jest już gotowy. Jesteśmy więc pierwszą spółką energetyczną w Polsce, która posiada w swojej flocie tak nowoczesny i specjalistyczny pojazd – powiedział Michał Cebula, wiceprezes Enei Operator ds. pracowniczych.

Reklama

Innowacyjny projekt zabudowy samochodu ma za zadanie poprawić jakość oraz komfort codziennej pracy brygad w trudnych warunkach terenowych. Powstał nie tylko z inicjatywy pracowników, ale przy aktywnym ich udziale w całym procesie tworzenia, tak aby w pełni odpowiadał ich codziennym potrzebom. Samochód wsparcia wyposażony został w silnik wysokoprężny o mocy 180 KM. Blokady wszystkich kół, poszczególnych osi i napędów dają wielkie możliwości poruszania się w trudnym terenie, w którym zlokalizowanych jest wiele linii energetycznych Enei Operator. Przy zabudowie pojazdu pomyślano o wyciągarce wyposażonej w linę syntetyczną umieszczoną z przodu pojazdu. Zaprojektowano również system wózka przewoźnego, który ułatwia załadunek i wyładunek rozłączników i odłączników średniego napięcia.

Pojazd wyposażony został w narzędzia, torbę ratunkową, agregat prądotwórczy, system ogrzewania postojowego kontenera. Dodatkowo zamontowany został profesjonalny bagażnik dachowy, na którym znajduje się drabina ściągana z poziomu ziemi. Na ścianie tylnej kontenera zabudowano oświetleniowy maszt teleskopowy, sterowany pilotem. Ruchoma głowica pozwala na oświetlenie w każdym kierunku i pod każdym kątem miejsca wykonywanej pracy – wylicza Grzegorz Geruzel, kierownik Biura Prac Pod Napięciem Enei Operator.

Reklama

W tylnej części zabudowano drzwi, przez które monterzy mogą korzystać w sposób nieskrępowany z zabudowy warsztatowej w środku kontenera. W środku auta znajduje się kompletny warsztat z imadłem i zestawem szuflad ładunkowych. Na ścianie umieszczono uchwyty montażowe służące do zamocowania niezbędnego sprzętu brygady. Samochód posiada również specjalistyczną skrzynię do przewozu Urządzania Do Podnoszenia Przewodów, kącik czystości wyposażony w zbiornik na wodę, papier i płyn do mycia. Nie zabrakło również miejsca na ubrania robocze monterów i wieszaków na hełmy ochronne.

Źródło: Enea Operator

Reklama

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama