Parker poszerza rodzinę silników GVM
Nowy silnik PMAC GVM310 firmy Parker – przeznaczony do elektrycznych i hybrydowych pojazdów użytkowych — drogowych i terenowych – stanowi połączenie silnika i generatora o wysokich osiągach.
Rodzina Global Vehicle Motor (GVM) — silników AC wysokiej mocy z magnesami stałymi (PMAC) — została powiększona o nową jednostkę. Silnik GVM310 jest wyposażony w 310-milimetrową ramę i stanowi mechanizm napędowy do użytkowych pojazdów drogowych i terenowych zarówno elektrycznych (EV), jak i hybrydowych (HEV). Należą do nich pojazdy budowlane, autobusy miejskie oraz lekkie pojazdy budowlane, transportowe i górnicze.
W połączeniu z pompami hydraulicznymi firmy Parker silniki z rodziny GVM mogą również pomóc klientom w realizacji systemów pomp elektrohydraulicznych (EHP) umożliwiających elektryfikację dotąd całkowicie hydraulicznych instalacji.
Wykorzystanie silnika GVM310 to szereg potencjalnych korzyści, w tym wyższa sprawność/niższe zużycie energii, co z kolei pozwoli zapewnić zgodność z nowo wprowadzanymi rygorystycznymi przepisami w zakresie energii. Silniki z rodziny GVM obniżają ilość emitowanego CO2, są niezmiernie ciche, a ich wysoka niezawodność przekłada się na istotną dla operatorów mniejszą skalę konserwacji i przestojów. Dostępne są warianty o mocach szczytowych w zakresie od 147 do 409 kW. Wszystkie osiągają wysoką gęstość mocy, co oznacza, że klientom łatwiej włączać je do projektów, ponieważ mogą oni maksymalnie ograniczyć rozmiar i masę kompletnych rozwiązań.
Silnik GVM310 może działać nie tylko jako silnik wysokiej mocy, ale też jako generator pozwalający na efektywne zarządzanie akumulatorami, dłuższe cykle pracy oraz uzyskiwanie oszczędności energii sięgających 30% w porównaniu z technologiami indukcyjnymi. Szeroką gamę zastosowań powiększa dodatkowo dostępność wersji o małym strumieniu magnetycznym przeznaczonych do wysokich prędkości oraz odmian o dużym strumieniu do niskich prędkości.
Rodzina silników GVM charakteryzuje się różnorodnymi cechami technicznymi. Należą do nich nowe, cieńsze stalowe płytki ograniczające straty, opatentowany układ chłodzenia oraz czysta, bezolejowa konstrukcja.
Model GVM310 o rozmiarze ramy 310 mm stanowi dopełnienie już istniejących jednostek o rozmiarach 142 oraz 210 mm.
Źródło: Parker Hannifin