Nowoczesna szkoła: Rusza program „Roboty do szkół”

Nowoczesna szkoła: Rusza program „Roboty do szkół” ASTOR

1 października 2024 r. rusza trzyletni, innowacyjny program społeczny „Roboty do szkół”, który łączy biznes z edukacją. Program skierowany jest do szkół podstawowych i ponadpodstawowych z całej Polski i ma na celu wsparcie nowoczesnej edukacji technicznej. Dzięki współpracy firm z sektora przemysłowego z placówkami oświatowymi, uczniowie będą mieli szansę na praktyczną naukę robotyki i automatyki z wykorzystaniem robota edukacyjnego Astorino.

Jak działa program „Roboty do szkół”?

Program „Roboty do szkół” umożliwia szkołom podstawowym i ponadpodstawowym z całej Polski dostęp do nowoczesnych narzędzi dydaktycznych, jakimi są roboty Astorino. Udział w  programie jest bezpłatny, a jego mechanizm jest prosty: za każde zamówienie zrealizowane od września 2024 roku Klienci ASTOR będą mogli przyznawać punkty wybranej szkole biorącej udział w programie. Placówka z największą ilością punktów otrzyma robota Astorino, który umożliwi uczniom naukę programowania i robotyki.

Każda edycja, począwszy od stycznia 2025 roku, trwa miesiąc. Wyjątkiem jest pierwsza, która trwa trzy miesiące.  Do 20 dnia każdego miesiąca, klienci ASTOR przekazują punkty wybranej szkole. Ta, która zdobędzie ich najwięcej, otrzyma od ASTOR robota edukacyjnego Astorino. Pierwszy robot dotrze do szkoły w tym roku na Gwiazdkę. Zgłoszona szkoła może otrzymać tylko jednego robota przez cały czas trwania programu. Punkty oddane na szkoły w  poprzednich edycjach przechodzą do kolejnej edycji, dzięki czemu każda szkoła ma szansę na wygraną!

Wspólne inwestowanie w przyszłość. Biznes dla edukacji

Zawody przyszłości związane z technologią, automatyką i robotyką będą kluczowe w  nadchodzących latach. Astorino to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na edukację w tych dziedzinach. Robot edukacyjny umożliwia uczniom i studentom zdobycie praktycznej wiedzy o mechanice i elektronice, a także przygotowuje ich do wyzwań związanych z  przyszłymi zawodami technicznymi. Programowanie i robotyka nie tylko uczą umiejętności technicznych, rozwijają myślenie analityczne, zdolność rozwiązywania problemów i kreatywne podejście do technologii.

Już kilka lat temu rozważaliśmy, jak zwiększyć liczbę osób w Polsce, które potrafią programować roboty. Stworzyliśmy robota Astorino i dostarczyliśmy go do czołowych polskich technicznych uczelni wyższych oraz szkół średnich.  Obserwując zapotrzebowanie rynku i  postęp technologiczny, zrozumieliśmy, że to wciąż za mała skala. Naszą celem jest dotarcie do większej liczby szkół, nie tylko technicznych, ale również podstawowych i  ponadpodstawowych, by zainteresować młodych ludzi robotyką. Chcemy, aby każdy uczeń miał możliwość zrozumienia, jak działa robot przemysłowy. Marzymy, aby program ‘Roboty do szkół’ ułatwił dzieciom i młodzieży dostęp do nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które są zarówno bezpieczne, jak i rozwojowe  – podkreśla Stefan Życzkowski, założyciel firmy ASTOR i pomysłodawca akcji

Współczesna edukacja techniczna napotyka jednak wiele wyzwań, takich jak brak dostępu do odpowiednich narzędzi dydaktycznych czy wysoki koszt sprzętu. Astorino, dzięki zastosowaniu technologii druku 3D i przyjaznej konstrukcji, stanowi rozwiązanie tych problemów. Każdy uczeń ma szansę na naukę poprzez eksperymentowanie bez obawy o uszkodzenie sprzętu.

STEM w polskich szkołach

Astorino idealnie wpisuje się także w koncepcję STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) – model edukacyjny, który integruje nauki ścisłe, technologię, inżynierię i  matematykę. STEM to nie tylko nauczanie teoretyczne, ale przede wszystkim kładzenie nacisku na praktyczne podejście do problemów technicznych. Edukacja oparta na STEM przygotowuje uczniów do zmierzenia się z rzeczywistymi wyzwaniami współczesnego świata, ucząc ich krytycznego myślenia oraz rozwiązywania skomplikowanych zadań. Dzięki Astorino, szkoły w całej Polsce mogą wprowadzać uczniów w świat STEM, budując solidne fundamenty pod przyszłe kariery w zawodach technicznych, które będą kluczowe w nadchodzących latach.

Widzimy rolę Astorino wieloaspektowo – jest to nasz produkt komercyjny, który jednak wywodzi się z pobudek związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Gdyby nie pogłębione rozmowy z nauczycielami i dzięki temu precyzyjne zrozumienie potrzeb sektora edukacji, nie byłoby tego produktu. Produktu, który wspiera realizację marzeń uczniów i  stażystów o ambitnym rozwoju, marzeń nauczycieli o spełnieniu się jako mentorów. Ale także marzeń naszej firmy o pozytywnym wpływie na to, by nasze społeczeństwo, w tym nawet dzieci w wieku wczesnoszkolnym, miały ułatwiony i szeroki dostęp do takich rozwiązań, które są bezpieczne, rozwojowe i uczą pracy zespołowej – uzasadnia Joanna Kowalkowska, Menedżer produktu, ASTOR.

Każda szkoła może pomóc zaprogramować marzenia na przyszłość i to nie tylko w Pythonie czy AS-language

Program „Roboty do szkół” to szansa dla każdej szkoły, aby wzbogacić swoje lekcje o  nowoczesne technologie. Dzięki robotowi Astorino nauka może stać się bardziej ciekawa i  innowacyjna. To rewolucyjne rozwiązanie, które zmienia edukację. Programując roboty, uczniowie programują także swoją przyszłość.

Źródło: ASTOR

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

elektrotechnik AUTOMATYK 7-8-9/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę