Mazda i Alians, czyli nowe partnerstwo na rynku OZE
Alians OZE zawarła umowę partnerską z Mazda Motor Poland. To mocna fuzja graczy rynku fotowoltaicznego z branżą elektromobilności i najprawdopodobniej pierwsza tego typu współpraca na polskim rynku OZE.
Mazda Motor Poland i Alians OZE podpisały list intencyjny w sprawie współpracy obu firm w zakresie wzajemnego marketingu i promocji sprzedaży swoich produktów. Doradcy handlowi Alians OZE włączą do swojej oferty pierwszą elektryczną Mazdę MX-30. Model jest rozwinięciem systemu składającego się z paneli fotowoltaicznych i innych proekologicznych rozwiązań proponowanych przez firmę. W salonach Mazdy klienci japońskiej marki otrzymają informacje o możliwości zamontowania paneli fotowoltaicznych i kontakt do przedstawicieli firmy Alians, którzy wykonają audyt i przeprowadzą kompleksową usługę montażu paneli wraz z załatwieniem wszystkich formalności u dystrybutora energii elektrycznej.
Razem w kierunku rozwoju
– Chcemy razem z Mazdą stworzyć prawdziwe ekologiczne rozwiązanie odnośnie e-mobility. Takiej jakości nie ma jeszcze na polskim rynku. Intencją, którą kieruje się Mazda, jest idea, aby samochód elektryczny mógł być ładowany z instalacji OZE, a nie ładowany prądem z sieci, który w Polsce w ponad 70% jest wytwarzany z węgla. Razem patrzymy w przyszłość, przyszłość naszej planety – tłumaczy Tomasz Waskan, członek Zarządu Alians OZE.
Z kolei, kupując auto elektryczne od Mazdy, klient będzie mógł na preferencyjnych warunkach zakupić instalacje PV oraz stacje ładowania od Alians OZE. Dzięki takiemu rozwiązaniu konsumenci mogą mieć w pełni ekologiczne rozwiązanie: samochód elektryczny, stację ładowania oraz instalację fotowoltaiczną. Proces sprzedaży instalacji PV Alians OZE będzie poszerzony o prezentację możliwości i zalet samochodów elektrycznych oraz o zaproszenie do przetestowania pierwszego aut wskazanej marki.
– Widzimy bardzo duży potencjał w tej współpracy, bo klienci inwestujący w fotowoltaikę to świadomi odbiorcy, którzy myślą w kategoriach ekologicznych i ekonomicznych. Wiemy, że najczęściej mieszkają w domach jednorodzinnych lub segmentach i dysponują miejscem garażowym, w którym mogą korzystać z własnego gniazdka do ładowania samochodu elektrycznego. A skoro planują pozyskać czysty, tani prąd ze słońca, są dla nas naturalnymi adresatami elektrycznej Mazdy MX-30 – mówi Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland.
Współpraca jako szansa na innowacyjność
– Dla nas współpraca z Mazdą jest szansą na stworzenie innowacyjnego rozwiązania na rynku polskim, gdzie będziemy oferować kompleksowe, zielone rozwiązanie e-mobility. Mazda jest globalnym graczem, który mocno stawia na rozwiązania OZE – dodaje Jakub Jadziewicz, ekspert rynku energii, członek Zarządu Alians OZE. Dla Alians OZE jest to możliwość rozszerzenia swojej oferty produktowej, ale również możliwość współpracy z globalnym graczem, który prężnie działa w segmencie elektromobilności.
Co jeszcze o współpracy z Alians OZE mówi przedstawiciel Mazda Motor Poland? Jak podsumował Łukasz Paździor, firma Alians, jako ogólnopolski gracz z bardzo dobrą renomą i tysiącami zadowolonych klientów, jest dobrym partnerem, który, podobnie jak doradcy handlowi w salonach Mazdy, najpierw bada potrzeby klientów, by zaproponować rozwiązania dopasowane do ich potrzeb. To podstawa zadowolenia z produktów i usług.
Źródło: Alians OZE