Heineken sięga po dokładniejsze dane dzięki AI

Producent piwa Heineken wprowadził wewnętrznego chatbota opartego na sztucznej inteligencji. Projekt nosi nazwę „Hoppy” i ma na celu usprawnienie procesów wewnętrznych oraz zapewnienie pracownikom szybkiego dostępu do danych w czasie rzeczywistym.
Firma działa w ponad 70 krajach i posiada ponad 165 browarów na całym świecie. Od pewnego czasu poszukiwała rozwiązania, które uprości dostęp do gromadzonych danych i umożliwi pracownikom biznesowym szybkie znajdowanie oraz analizowanie danych - w preferowanym przez nich języku. Hoppy, zbudowany na platformie SAP Business Technology Platform (SAP BTP), to chatbot wykorzystujący sztuczną inteligencję i zaawansowane przetwarzanie języka naturalnego. Integrując dane z wielu systemów, eliminuje potrzebę czasochłonnego, ręcznego wyszukiwania informacji, pozwalając użytkownikom skupić się na działaniach strategicznych, które przynoszą większą wartość.
Nowe możliwości
Dzięki rozwiązaniu SAP Datasphere, Heineken dysponuje obecnie zunifikowanym modelem danych, co przekłada się na łatwiejszy dostęp do informacji oraz lepszą skalowalność. Co więcej, integracja generatywnego AI hubu z SAP BTP umożliwia zadawanie pytań w języku naturalnym, tworzenie wizualizacji i zapewnia bezpieczniejszy dostęp do danych.
– Budowa i integracja agentów to nie zawsze łatwa podróż. Wciąż wiele pozostaje do odkrycia, ale jak mówimy w zespole: Don’t worry, be Hoppy! – komentuje Andre van Schuijlenburg, dyrektor ds. globalnego zarządzania procesami w Heinekenie.
Praktyczne zastosowanie
Od momentu wdrożenia Hoppy na firmowych platformach współpracy, czas potrzebny pracownikom na znalezienie informacji skrócił się z 15 minut do zaledwie 1 minuty. Dzięki możliwościom SAP Business AI, stanowiącym fundament działania Hoppy,
Heineken może również automatyzować powtarzalne zadania, co przekłada się na sprawniejsze procesy biznesowe, skuteczniejszą komunikację oraz szybsze podejmowanie decyzji. Dodatkowo, dzięki ujednoliconemu podejściu do danych, Hoppy potrafi wychwytywać brakujące informacje kosztowe w zamówieniach, wspierając tym samym efektywność operacyjną i dokładność danych.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
– Decyzja Heinekena o wykorzystaniu SAP Business AI do stworzenia wewnętrznego chatbota to doskonały przykład innowacyjnego podejścia do zwiększania efektywności operacyjnej i wzmacniania roli pracowników. Cieszymy się, że nasza technologia wspiera płynną komunikację i wymianę wiedzy w tak ikonicznej, globalnej marce – powiedział Manos Raptopoulos, Chief Revenue Officer na regiony APAC, EMEA i MEE w SAP.
Źródło: SAP Polska