Firmy MiR i AutoGuide Mobile Robots razem na rzecz automatyzacji systemów transportu wewnętrznego

Fuzja MiR i AutoGuide Mobile Robots MiR

Firmy Mobile Industrial Robots i AutoGuide Mobile Robots łączą się, by ułatwić klientom automatyzację systemów transportu wewnętrznego dzięki pełnej ofercie bezpiecznych współpracujących robotów AMR

Pod nazwą Mobile Industrial Robot (MiR) i kierownictwem Waltera Vaheya dwie spółki należące do koncernu Teradyne stały się jednym dostawcą autonomicznych robotów mobilnych (AMR-ów), co pozwoli na przyspieszenie rozwoju technologii i wzmacnianie czołowej pozycji na rynkach światowych 

Mobile Industrial Robots (MiR) i AutoGuide Mobile Robots połączyły się, stając się jednym dostawcą autonomicznych robotów mobilnych (AMRów), na jednym z najszybciej rozwijających się obecnie segmentów rynku automatyzacji. Z końcem września połączona firma oficjalnie przyjęła nazwę Mobile Industrial Robots (MiR), a wieloletni członek kierownictwa koncernu Teradyne Walter Vahey przejął jej stery jako prezes. Centrala firmy będzie się znajdować w mieście Odense w Danii, z którego pierwotna firma MiR zarządzała swoją globalną działalnością od powstania w 2013 r.

MiR opracowuje i sprzedaje bezpieczne i współpracujące roboty mobilne, które mogą szybko, łatwo i ekonomicznie realizować transport wewnętrzny, umożliwiając przesuwanie pracowników do wykonywania czynności tworzących wyższą wartość. MiR przed fuzją oferował szeroką gamę robotów AMR zdolnych do przenoszenia ładunków i palet o masie do 1350 kg. Dzięki połączeniu z AutoGuide oferta powiększy się o holowniki i wózki widłowe AMR o dużej ładowności, które będą działać na oprogramowaniu MiRFleet. 

Zdaniem prezesa Vaheya, który był głęboko zaangażowany w przejęcie MiR przez Teradyne w 2018 r. i AutoGuide rok później, globalny rynek transportu wewnętrznego oczekuje kompletnych rozwiązań, które mogą zautomatyzować transport zarówno małych, jak i dużych przedmiotów w całym łańcuchu wartości.

Roboty

– Łącząc siły, będziemy mogli zaspokoić potrzeby naszych klientów w zakresie prostej automatyzacji transportu wewnętrznego, jako jeden dostawca, który oferuje to samo intuicyjne, łatwe w obsłudze oprogramowanie i system zarządzania flotą – powiedział. – Będąc potęgą na globalnym rynku urządzeń AMR, nie mamy wątpliwości, że będziemy w stanie zaproponować unikalną flotę AMR-ów optymalizującą transport wewnętrzny w dowolnych firmach.

Jako że obydwie firmy należały do Teradyne, już wcześniej współpracowały nad tym by ich roboty AMR mogły pracować z tym samym oprogramowaniem do zarządzania flotą.

– Ta ścisła współpraca przyspieszyła fuzję – dodał Walter Vahey. – Stanie się jedną organizacją nie tylko usprawniło prowadzone wewnętrznie prace rozwojowe nad MiR – bycie jednym dostawcą z jednym systemem oprogramowania uprości cały proces współpracy z nami naszym klientom i partnerom.  

Nowa połączona firma zatrudnia 450 pracowników, w tym 250 inżynierów. MiR ma już ugruntowaną pozycję na rynku AMR, sprzedawszy ponad 7000 urządzeń w ponad 60 krajach. Urządzenia AMR mogą pobierać, transportować i dostarczać palety lub inne ładunki automatycznie i bezpiecznie nawet w bardzo dynamicznie zmieniającym się otoczeniu, dlatego stanowią bezpieczną i wydajną alternatywę dla tradycyjnych automatycznie sterowanych pojazdów (AGV), wózków widłowych i paletowych. 

Obecnie połączona firma MiR dysponuje globalną siecią dystrybucji liczącą ponad 200 partnerów na całym świecie. Oprócz centrali w duńskim Odense MiR ma biura regionalne w Bostonie, Holbrook, Nowym Jorku, San Diego, Chelmsford, Massachusetts, Georgetown, Singapurze, Frankfurcie, Barcelonie, Tokio, Seulu i Szanghaju.

Źródło: MiR

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Zobacz również

elektrotechnik AUTOMATYK 1-2-3/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę