elektrotechnik AUTOMATYK
Reklama
Reklama

Energia i dane w jednym przewodzie hybrydowym

igus
Reklama
Reklama

Małe, kompaktowe i szybkie: takie są wymagania stawiane nowym generacjom silników. Z tego powodu, aby zaoszczędzić miejsce, coraz więcej producentów napędów sięga po technologię hybrydową. Firma igus rozszerzyła swoją ofertę o nowy, hybrydowy przewód szczególnie odpowiedni do silników SEW ze złączem MOVILINK DDI. Użytkownicy mogą polegać na trwałym przewodzie opracowanym specjalnie do zastosowań w e-prowadnikach.

Przewody hybrydowe dla technologii napędowej charakteryzują sięprowadzeniem energii i transmisji danych w jednym przewodzie. Rezultat: liczba wymaganych przewodów została zredukowana o połowę. W przypadku nowych silników SEW ze złączem MOVILINK DDI producent napędów stawia na element koncentryczny do przesyłu danych zawierających informacje o silniku. Aby móc bezpiecznie zasilać kompaktowe silniki energią i danymi podczas ruchu, firma igus opracowała teraz nowy przewód hybrydowy.

Wyzwaniem dla przewodów z elementami koncentrycznymi jest to, że szybko stają się podatne na uszkodzenia przy wysokiej dynamice. Dlatego postawiliśmy sobie za zadanie opracowanie wytrzymałego i elastycznego przewodu, który działa niezawodnie również podczas ruchu – mówił Karol Kozłowski, manager ds. przewodów chainflex w firmie igus Sp. z o.o.

W tym celu igus może wykorzystać swoje ponad 20-letnie doświadczenie w dziedzinie przewodów koncentrycznych dla wysoce dynamicznych zastosowań. W nowym przewodzie hybrydowym CF280.UL.H207.D cztery żyły energetyczne zostały połączone z jedną koncentryczną i dwiema parami sterowniczymi. Dzięki połączeniu dwóch przewodów w jeden użytkownicy mogą zaoszczędzić 40% przestrzeni w e-prowadniku. Jednocześnie zmniejsza się masa, która musi być napędzana przez system, co skutkuje, mniejszym zużyciem energii. Nowy przewód z płaszczem zewnętrznym PUR może być stosowany w aplikacjach o współczynniku gięcia do 15 xd i dlatego jest odpowiedni do zastosowania w wielu gałęziach przemysłu, od obrabiarek i transportu materiałów, aż po przemysł samochodowy.

Reklama

Dzięki 28 różnym rodzajom przewodów do silników firm takich jak: Siemens, Beckhoff, SEW i Bosch Rexroth, igus posiada w magazynie największe portfolio przewodów hybrydowych dla e-prowadników. Wraz z rozszerzeniem serii CF280 firma igus podąża za trwającym trendem technologii hybrydowej. Specjalista w dziedzinie przewodów oferuje również serię CF280 z płaszczem zewnętrznym PVC jako CF220. W ten sposób można zredukować dodatkowe koszty w segmencie przewodów hybrydowych. Przewody chainflex można zakupić w postaci konfekcjonowanej lub na metry. Nadto, podobnie jak w przypadku wszystkich swoich przewodów, igus udziela również do 36 miesięcy gwarancji na nowy przewód hybrydowy SEW.

Źródło: igus

 

Reklama
Reklama

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama