elektrotechnik AUTOMATYK
Reklama
Reklama

Energia i dane w jednym przewodzie hybrydowym

igus
Reklama
Reklama

Małe, kompaktowe i szybkie: takie są wymagania stawiane nowym generacjom silników. Z tego powodu, aby zaoszczędzić miejsce, coraz więcej producentów napędów sięga po technologię hybrydową. Firma igus rozszerzyła swoją ofertę o nowy, hybrydowy przewód szczególnie odpowiedni do silników SEW ze złączem MOVILINK DDI. Użytkownicy mogą polegać na trwałym przewodzie opracowanym specjalnie do zastosowań w e-prowadnikach.

Przewody hybrydowe dla technologii napędowej charakteryzują sięprowadzeniem energii i transmisji danych w jednym przewodzie. Rezultat: liczba wymaganych przewodów została zredukowana o połowę. W przypadku nowych silników SEW ze złączem MOVILINK DDI producent napędów stawia na element koncentryczny do przesyłu danych zawierających informacje o silniku. Aby móc bezpiecznie zasilać kompaktowe silniki energią i danymi podczas ruchu, firma igus opracowała teraz nowy przewód hybrydowy.

Wyzwaniem dla przewodów z elementami koncentrycznymi jest to, że szybko stają się podatne na uszkodzenia przy wysokiej dynamice. Dlatego postawiliśmy sobie za zadanie opracowanie wytrzymałego i elastycznego przewodu, który działa niezawodnie również podczas ruchu – mówił Karol Kozłowski, manager ds. przewodów chainflex w firmie igus Sp. z o.o.

W tym celu igus może wykorzystać swoje ponad 20-letnie doświadczenie w dziedzinie przewodów koncentrycznych dla wysoce dynamicznych zastosowań. W nowym przewodzie hybrydowym CF280.UL.H207.D cztery żyły energetyczne zostały połączone z jedną koncentryczną i dwiema parami sterowniczymi. Dzięki połączeniu dwóch przewodów w jeden użytkownicy mogą zaoszczędzić 40% przestrzeni w e-prowadniku. Jednocześnie zmniejsza się masa, która musi być napędzana przez system, co skutkuje, mniejszym zużyciem energii. Nowy przewód z płaszczem zewnętrznym PUR może być stosowany w aplikacjach o współczynniku gięcia do 15 xd i dlatego jest odpowiedni do zastosowania w wielu gałęziach przemysłu, od obrabiarek i transportu materiałów, aż po przemysł samochodowy.

Reklama

Dzięki 28 różnym rodzajom przewodów do silników firm takich jak: Siemens, Beckhoff, SEW i Bosch Rexroth, igus posiada w magazynie największe portfolio przewodów hybrydowych dla e-prowadników. Wraz z rozszerzeniem serii CF280 firma igus podąża za trwającym trendem technologii hybrydowej. Specjalista w dziedzinie przewodów oferuje również serię CF280 z płaszczem zewnętrznym PVC jako CF220. W ten sposób można zredukować dodatkowe koszty w segmencie przewodów hybrydowych. Przewody chainflex można zakupić w postaci konfekcjonowanej lub na metry. Nadto, podobnie jak w przypadku wszystkich swoich przewodów, igus udziela również do 36 miesięcy gwarancji na nowy przewód hybrydowy SEW.

Źródło: igus

 

Reklama
Reklama

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama