Większy udział Endress+Hauser w rynku automatyki pomiarowej
Firma Endress+Hauser rozpoczęła kolejny etap rozwoju na polskim rynku, inaugurując nowy projekt. Szwajcarska marka wdrożyła model sprzedażowy oparty na kanałach dystrybucyjnych. Program „Channel Partners” wystartował i odpowiada na rosnące potrzeby małych i średnich przedsiębiorstw.
Od 70 lat Endress+Hauser dostarcza zakładom przemysłowym rozwiązania techniczne do pomiarów ilościowych i jakościowych. Marka ciągle się rozwija i poszerza swoje grono klientów w Polsce. W tym celu firma zaczęła realizować zamówienia za pośrednictwem trzech regionalnych dystrybutorów oraz zapewnia większy dostęp do wiedzy i szkoleń.
Zamówienia można realizować u następujących dystrybutorów: CP Trade, Elektryk oraz Pneumatyka-Automatyka. Wybór partnerów do programu nie był przypadkowy – są to firmy rodzinne, działające na polskim rynku od wielu lat. Doskonale znają swoich klientów i oferują im odpowiednie wsparcie. Dysponują zapleczem technicznym oraz powierzchnią magazynową, dzięki której wybrane urządzenia są dostępne od ręki. Klienci cały czas mogą zamawiać urządzenia Endress+Hauser w bezpośrednich kanałach sprzedaży – u przedstawicieli handlowych i poprzez portal My Endress+Hauser.
Większy dostęp do produktów i wiedzy
Współpraca z regionalnymi dystrybutorami zwiększa obecność Endress+Hauser nie tylko w poszczególnych regionach, lecz także na całym polskim rynku.
– Polski oddział Endress+Hauser jest pierwszym w Europie, który zdecydował się wprowadzić ten kanał sprzedaży. Tym samym wzmacniamy swoją obecność w małych i średnich przedsiębiorstwach – zaznacza Maciej Sieczka, prezes Endress+Hauser Polska. – Dodatkowy model znacząco zwiększa liczbę produktów dostępnych od ręki. Realizacja zamówień stała się bardziej elastyczna.
Nowy kanał wiąże się również z korzyściami dla dystrybutorów. Poszerzają bowiem swoje portfolio w zakresie automatyki przemysłowej i procesowej o produkty uznawanego dostawcy, niedostępne u konkurentów.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
– Naszym partnerom oferujemy także dostęp do technologicznego doświadczenia E+H. Dystrybutorzy bardzo sobie cenią tę opcję, bo dzięki niej mogą poszerzać kompetencje techniczne swoich zespołów – mówi Anna Trojan, dyrektor ds. rozwoju kanałów sprzedaży Endress+Hauser Polska.
Ważnym elementem współpracy jest przeszkolenie zespołów sprzedaży regionalnych dystrybutorów, by mogli kompleksowo wspierać klienta w doborze optymalnych przyrządów pomiarowych i świadczyć usługi na takim samym poziomie jak eksperci z firmy Endress+Hauser. Wystawa mobilna – Showtruck – wraz z ekspertami E+H będzie regularnie odwiedzała wybrane lokalizacje.
Źródło: Endress+Hauser