Serwis chłodziarek przemysłowych – podstawa sukcesu!
Poprawna praca chłodziarek przemysłowych to dzisiaj „być albo nie być” dla całego procesu produkcyjnego. To głównie od ich sprawnej pracy zależy odpowiednie działanie urządzeń na liniach produkcyjnych – niezależnie od warunków zewnętrznych. Dlatego tak ważny jest niezawodny i sprawdzony serwis. Na rynku dostępne są coraz bardziej nowoczesne rozwiązania, które zapewniają szybki dostęp do fachowego wsparcia. Doskonałym przykładem jest dedykowana strona serwisowa, przygotowana specjalnie dla klientów Rittal – www.serwis.rittal.com.pl.
W każdym zakładzie przemysłowym standardem są urządzenia chłodnicze, które „czuwają” nad prawidłową pracą linii produkcyjnych. Klimatyzatory przemysłowe pracują często w bardzo skrajnych warunkach. Z jednej strony wykorzystywane są w fabrykach, gdzie poziom zapylenia oraz kurzu jest niewielki, a temperatury w okresie letnim nie przekraczają 35°C. Są to warunki dla nich idealne. Z drugiej jednak strony istnieją takie fabryki, w których panuje duże zapylenie, mgła olejowa, agresywne chemicznie środowisko, a temperatura otoczenia sięga… aż do 50°C! Aby mieć pewność, że wybór padł na odpowiednie klimatyzatory, należy zwrócić szczególna uwagę na warunki, w jakich będą one na co dzień pracować.
– Jeżeli środowisko jest mniej wymagające, wystarczy przeprowadzać cykliczny serwis. Nasze urządzenia wyposażone są w skraplacz zabezpieczony specjalną powłoką Rinano. Dzięki niej suchy pył przechodzi przez wymiennik, nie zapychając go. Jeżeli jednak nasze środowisko jest „bardziej ekstremalne”, należy baczniej i… częściej przyglądać się pracy klimatyzatorów. Pomocnym produktem będą specjalne filtry, które zabezpieczają klimatyzatory w trudnych warunkach. To od ich regularnej wymiany zależeć będzie bezawaryjna praca urządzeń i ich maksymalna wydajność chłodnicza – mówi Marcin Lisowski, Product Manager firmy Rittal.
Czas pomyśleć o serwisie?
Zdarza się, że przeglądy są pomijane lub przeprowadzane z opóźnieniem. Jest to niestety poważny błąd, który może drogo kosztować! Przestoje w pracy linii produkcyjnej to nie tylko szereg nieprzewidywalnych i krytycznych sytuacji dla przedsiębiorstwa, to także ogromne koszty sięgające czasami nawet milionów złotych. Dlatego w zależności od środowiska przemysłowego, klimatyzatory co pewien czas wymagają czyszczenia, konserwacji, badania stanu szczelności oraz serwisu wentylatorów.
– Bardzo ważnym elementem układu klimatyzacyjnego jest sprężarka. To ona jest „sercem” systemu, dlatego tak ważna jest jej kontrola. Jeżeli wymiennik zewnętrzny (skraplacz) zostanie zapchany poprzez odkładający się bród, kurz czy olej, może doprowadzić do ograniczonego oddawania ciepła na zewnątrz układu, wzrostu ciśnienia, a w konsekwencji… uszkodzenia sprężarki. Wystarczy, że chłodziarka przestanie pracować sprawnie chociaż na jedną godzinę, a ciągłość całej linii produkcyjnej może zostać całkowicie rozregulowana. Dlatego bardzo ważna jest sama świadomość konieczności regularnych ich przeglądów. Możemy to porównać w prosty sposób do samochodów. Większość z nas zdaje sobie sprawę, że co najmniej raz w roku musimy go serwisować. Chcemy mieć pewność, że zawsze będziemy mogli na niego liczyć, a co ważniejsze… że będziemy bezpieczni. To samo dotyczy chłodziarek – jeśli chcemy, aby były niezawodne przy linii produkcyjnej, musimy o nie odpowiednio zadbać. Koszt serwisu tych urządzeń jest nieporównywalnie niższy od kosztów awarii i późniejszych przestojów w produkcji. Firmy, które stosują się do zaleceń producenta, mogą mieć pewność, że ciągłość produkcji nie zostanie przerwana, a urządzenia będą posiadały maksymalną wydajność i będą zużywać znacznie mniej energii. Dlatego obsługę serwisową należy przeprowadzać co najmniej dwa razy do roku – przed i po sezonie letnim – mówi Marcin Lisowski.
Serwis do zadań specjalnych
– Nasz zespół serwisowy jest w stanie zareagować w czasie krótszym niż 24 godziny w sytuacji krytycznej. Współpracę z klientami znacznie ułatwia nowa platforma internetowa, która pozwala na zamówienie serwisu w zaledwie kilka chwil! Wystarczy wejść na stronę www.serwis.rittal.com.pl, wypełnić i wysłać formularz serwisu. A dodatkowo, rejestrując na stronie Rittal chłodziarkę w ciągu trzech miesięcy od jej zakupu, można otrzymać aż pół roku okresu gwarancyjnego więcej! Dzięki temu możliwa jest bezpłatna naprawa urządzeń, a również w ramach rejestracji… Rittal będzie przypominał o okresowych przeglądach! – podkreśla Marcin Lisowski.
Obsługa serwisowa firmy Rittal to nie tylko naprawa urządzeń chłodniczych. Do zadań fachowców należy kilka kwestii – począwszy od montażu i uruchomieniu chłodziarki, przez przeglądy i diagnozę usterek, aż po naprawę gwarancyjną i pogwarancyjną. Usługi serwisowe są przeprowadzane przez autoryzowanych partnerów serwisowych na terenie całej Polski. Serwis Rittal to profesjonalny zespół, który posiada specjalistyczną wiedzę i doświadczenie.
Dane adresowe firmy Rittal:
Rittal Sp. z o.o.
ul. Krakowiaków 48
02-255 Warszawa
tel.: 0 22 310 06 00
fax: 0 22 310 06 16
www.rittal.pl
tel: +48 606 252 300 (infolinia serwisowa)
email: rittal@rittal.pl
service@rittal.pl