Program Toyota Start-up Accelerator. Oto finaliści

Program Toyota Start-up Accelerator. Oto finaliści Pixabay

Dziesięć europejskich start-upów zostało wybranych spośród ponad 100 zgłoszeń do dalszego udziału w drugiej edycji programu Toyota Startup Accelerator. Finaliści wezmą udział w intensywnym szkoleniu biznesowym, który rozwinie ich potencjał, a najlepsi z nich otrzymają od Toyoty finansowanie na wdrożenia i rozwój.

Europejski program Toyota Start-up Accelerator koncentruje się na obszarach szeroko dostępnej mobilności, neutralności klimatycznej, gospodarki obiegu zamkniętego i technologiach oceny śladu środowiskowego produktów w całym cyklu życia. Jest to efekt współpracy Toyota Motor Europe i uczelni ISDI Digital Business School w Madrycie, która od lat prowadzi własny program wspierania start-upów ISDI Accelerator. Toyota Start-up Accelerator powstał, aby wraz z młodymi zespołami przedsiębiorców i inżynierów znaleźć innowacyjne rozwiązania jednych z największych wyzwań, przed jakimi stoi współczesny świat. Do programu, w którym mogą wziąć udział start-upy z całej Europy i państw sąsiednich, zgłosiło się ponad 100 uczestników z 42 krajów.

Jury złożone ze specjalistów branżowych oraz kadry zarządzającej i ekspertów Toyota Motor Europe i ISDI Digital Business School wyłoniło 10 finalistów o wysokim potencjale rozwoju. Start-upy te mają dobrze opracowane strategie, które tworzą odpowiedni fundament dla realizacji prototypów i programów pilotażowych przy wsparciu Toyoty. W następnym kroku finaliści wezmą udział w bootcampie, czyli intensywnym szkoleniu biznesowym, a następnie jury wybierze spośród nich pięciu laureatów, którzy otrzymają fundusze na wdrożenie swoich projektów.

Finaliści programu Toyota Start-up Accelerator

Hiszpańska firma Sideways buduje floty autonomicznych pojazdów poruszających się po wnętrzach, aby radykalnie zwiększyć wydajność transportu w dużych obiektach.

Biel Glasses z Hiszpanii opracowuje inteligentne okulary, które poprawią mobilność osób niedowidzących. Okulary będą rozpoznawać przeszkody, zmiany nawierzchni czy sygnalizacji świetlnej i ostrzegać o nich użytkowników.

Revolve Wheel z Niemiec wprowadził na rynek innowacyjny, napędzany ręcznie wózek inwalidzki, który po złożeniu przybiera postać lekkiej, zgrabnej walizki i mieści się w standardowych wymiarach bagażu podręcznego.

Francuski HySiLabs opracował innowacyjny płynny nośnik wodoru o nazwie HydroSil, który ułatwia bezpieczne magazynowanie i transport tego gazu. HydroSil umożliwia zmagazynowanie w danej objętości 7 razy więcej wodoru niż w stosowanych obecnie zbiornikach wysokociśnieniowych.

Innowacyjny start-up PurCity z Danii stworzył technologię, która pozwoli zamienić budynki w wielkoskalowe oczyszczacze powietrza. System ten można instalować zarówno w nowych budynkach, jak i już istniejących. Technologia PurCity oczyszcza powietrze z cząstek stałych do wielkości 2,5 PM oraz toksycznych gazów jak: tlenki azotu i siarki czy lotne związki organiczne. Jednocześnie system wychwytuje z powietrza dwutlenek węgla, przyczyniając się do walki z globalnym ociepleniem.

CargaTuCoche z Hiszpanii proponuje cyfrową platformę dla domowej ładowarki samochodów elektrycznych, która umożliwia współdzielenie punktów ładowania z innymi osobami. Dzięki temu rozwiązaniu już dziś można udostępnić własny wallbox sąsiadom oraz za pomocą aplikacji korzystać z niemal 1000 współdzielonych punktów ładowania w całej Hiszpanii.

Breeze Technologies (Niemcy) produkuje nowoczesne czujniki jakości powietrza, a pochodzące z nich dane poddaje zaawansowanym analizom. Rozwiązanie tej niemieckiej firmy wykorzystuje internet rzeczy i sztuczną inteligencję, aby pomóc miastom i przedsiębiorstwom w tworzeniu lepszych planów działania na rzecz czystego powietrza i ochrony środowiska.

Microwave Solutions GmbH (Szwajcaria) to innowacyjny pomysł na gospodarkę obiegu zamkniętego. Technologia tej firmy pozwala na recycling tworzyw sztucznych, gumy i materiałów zawierających węgiel w zaawansowane, poszukiwane na rynku materiały, takie jak grafen.

Drugi start-up ze Szwajcarii, DePoly SA, również zajmuje się recyclingiem. Jego rozwiązanie służy do przetwarzania plastiku przy pomocy prostej, zrównoważonej metody opartej na przyjaznych dla środowiska substancji chemicznych. Technologia ta jest tania i zużywa niewiele energii. Pozwala rozkładać plastik PET w temperaturze pokojowej bez korzystania z wysokiego ciśnienia. Do jej zastosowania nie trzeba oddzielać opakowań PET od innych plastików, co jest istotne z punktu widzenia obecnie funkcjonujących systemów segregacji odpadów.

Rumuńska firma Tresoil opracowała system produkcji wodoru z plastiku i zużytych opon, aby wesprzeć rozwój gospodarki wodorowej w Europie i jednocześnie rozwiązać problem szkodliwych odpadów. Technologia zgazowania stosowana przez tę firmę pozwala produkować wodór o ujemnej emisji CO2, bez zanieczyszczania środowiska. Jest całkowicie skalowalna i tania w uruchomieniu, co oznacza, że przy jej pomocy można odpady przetworzyć na czyste paliwo wodorowe w dowolnym miejscu na świecie, a nawet na jednostkach pływających.

Źródło: Toyota

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę