Nord Drivesystems na targach interpack 2023

Nord Drivesystems na targach interpack 2023 Nord Drivesystems

Na targach Interpack w Dusseldorfie, w dniach od 4 do 10 maja 2023 r. specjalista od napędów, firma Nord Drivesystems, zaprezentuje swoje szerokie portfolio produktów i ogromną wiedzę specjalistyczną w branży opakowań.

Niezależnie od tego, czy chodzi o opakowanie podstawowe, wtórne czy końcowe: na wszystkich etapach procesu pakowania firma Nord Drivesystems wdraża ekonomiczne, zrównoważone i dostosowane do indywidualnych potrzeb rozwiązania napędowe, które optymalnie spełniają odpowiednie wymagania specyficzne dla danego zastosowania, a jednocześnie mogą przyczynić się do do znacznego obniżenia całkowitego kosztu posiadania (TCO). Nord Drivesystems zaprezentuje swoje portfolio na stoisko C26 w hali 6.

Północnoniemiecki specjalista od napędów zaprezentuje swoje modułowe produkty i swoją ogromną wiedzę w dziedzinie automatyzacji pakowania. Do najważniejszych elementów wystawy należą zdecentralizowany przetwornica częstotliwości Nordac ON/ON+, silnik synchroniczny IE5+, opatentowany motoreduktor DuoDrive oraz system zabezpieczenia powierzchni aluminiowych nsd tupH .

Nordac ON/ON+: zdecentralizowana przetwornica częstotliwości ze zintegrowanym interfejsem Ethernet

Zdecentralizowana przetwornica częstotliwości Nordac ON/ON+ charakteryzuje się zintegrowanym interfejsem Ethernet (Profinet , EtherNet /IP i EtherCAT można ustawić za pomocą parametrów), pełną możliwością podłączania i bardzo kompaktową konstrukcją. Inteligentne falowniki idealnie nadają się do integracji z maszynami pakującymi, oszczędzając miejsce, a także obszerne okablowanie silnika wymagane w przypadku scentralizowanych przetwornic częstotliwości. Dostępne są dwie wersje: Nordac ON został zaprojektowany do użytku z silnikami asynchronicznymi, natomiast NORDAC ON+ jest przeznaczony do współpracy z wysokosprawnymi silnikami synchronicznymi IE5+.

Generacja silników IE5+: Wydajność na nowym poziomie

Dzięki silnikowi synchronicznemu IE5+ firma Nord wyznacza nowe standardy efektywności energetycznej. Dzięki technologii silnika synchronicznego z magnesami trwałymi (PMSM) osiąga on sprawność do 95% – i to względnie stałą w szerokim zakresie prędkości i momentu obrotowego. W ten sposób silnik IE5+ zapewnia optymalne zużycie energii w zakresie częściowego obciążenia i częściowej prędkości, a nawet przewyższa najwyższą zdefiniowaną klasę efektywności energetycznej IE5.

DuoDrive : Bezproblemowa integracja przekładni i silnika

Opatentowany DuoDrive to rewolucyjna koncepcja zintegrowanej przekładni/silnika, która obejmuje zakresy mocy do 3 kW. Łączy w sobie wysokowydajny silnik IE5+ i jednostopniową przekładnię walcową w jednej obudowie. Stały moment obrotowy silnika w szerokim zakresie prędkości pozwala na stałą redukcję wariantów i redukcję kosztów eksploatacji. Wraz z prostym uruchomieniem typu plug-and-play skutkuje to znaczną redukcją całkowitego kosztu posiadania (TCO) w porównaniu z istniejącymi systemami napędowymi. Niewentylowana konstrukcja zmywalna z gładkimi powierzchniami spełnia najsurowsze wymagania higieniczne i zapewnia optymalne czyszczenie.

Obróbka powierzchni nsd tupH : alternatywa dla stali nierdzewnej

Obróbka powierzchni nsd tupH jest dostępna dla Nordac ON/ON+, a także silnika synchronicznego IE5+ i motoreduktora DuoDrive . Dzięki specjalnej metodzie powierzchnia staje się odporna na korozję i twardsza, a aluminium zachowuje się jak stal nierdzewna pod względem ochrony przed korozją. Nie jest to powłoka, ale obróbka powierzchni, która tworzy warstwę ochronną trwale związaną z materiałem podłoża. Więc nic nie może się odkleić ani złuszczać. Napędy są łatwe w czyszczeniu i w dużej mierze odporne na działanie kwasów i zasad.

Źródło: Nord Drivesystems

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

elektrotechnik AUTOMATYK 10-11-12/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę