Metoda bezpośredniego sterowania momentem zrewolucjonizowała sposób zarządzania silnikami elektrycznymi w aplikacjach przemysłowych. Zapewniając błyskawiczną reakcję i wysoką precyzję bez potrzeby stosowania pętli prądowych ani klasycznej modulacji PWM, stała się fundamentem nowoczesnych systemów napędowych.
Globalna grupa technologiczna Wärtsilä nawiązała współpracę z brazylijską firmą energetyczną Energetica Suape II, której większościowym właścicielem jest Grupo Econômico 4M, w celu przeprowadzenia pierwszej na świecie próby, w ramach której etanol – biopaliwo produkowane głównie z trzciny cukrowej – zostanie wykorzystany do produkcji czystej energii. Test przeprowadzany w elektrowni Suape II w Recife (Brazylia), będzie pionierskim wydarzeniem w zakresie stosowania silnika napędzanego etanolem do produkcji energii elektrycznej na dużą skalę.
Zacząć od czegoś niezwykłego, a następnie pójść o krok dalej w każdym szczególe – tak można opisać koncepcję producenta samochodów Bugatti. Na pokazie nadchodzącego luksusowego modelu „Tourbillon” zostanie zaprezentowane coś naprawdę wyjątkowego.
Zaprojektowane z myślą o jeszcze większej elastyczności i szerokim zakresie zastosowań: Nowe silniki DC 1218 SXR i 1228 SXR.
Od kilkunastu lat postęp technologiczny przebiega z niezwykłą wręcz dynamiką, zmieniając i unowocześniając zarówno proces produkcji silników, jak i sam produkt. Jednocześnie zwiększają się możliwości obecnie dostępnych silników, co w konsekwencji otwiera przed nimi nowe obszary zastosowań.
Kontroler ruchu z jeszcze większymi możliwościami: dzięki nowym kontrolerom ruchu MC 3602 B i MC 3606 B wybór i oddanie systemów napędowych do eksploatacji jest teraz jeszcze prostsze.
Od badań i rozwoju do premiery rynkowej: historia powstania hybrydowego silnika firmy WEG z technologią magnesów stałych i reluktancji synchronicznej
WEG rozbudowuje swoje możliwości w zakresie adaptacji produktów do potrzeb klientów w Polsce, aby umożliwić lokalnym firmom modyfikację silników elektrycznych do różnych zastosowań.
Na wystawie, która odbędzie się w dniach 27–29 lutego 2024 r., WEG zaprezentuje różnorodną ofertę sprzętu dla tego sektora, w tym silniki oddymiające, linie silników W20 i W22, a także napędy i rozwiązania cyfrowe.
Nord Drivesystems wspiera operatorów centrów dystrybucji paczek w zwiększaniu efektywności energetycznej ich systemów przenośników, a tym samym w zmniejszaniu emisji CO2.
Najnowszy wyprodukowany w Dąbrowie Górniczej innowacyjny elektryczny silnik wysokosprawny z wirnikiem z magnesami trwałymi typu cSP1.
Firma Danfoss Power Solutions wprowadziła na rynek silnik hydrauliczny H1F o stałej pojemności skokowej. Zaprojektowany do zastosowań w obiegu otwartym i zamkniętym.
Silniki hydrauliczne Hägglunds serii Quantum to wejście w nową, ambitną przestrzeń. Ta seria eliminuje utrwalone bariery, łącząc moment i prędkość obrotową z nieosiągalną wcześniej wydajnością.
Nord prawie trzykrotnie powiększy jedną ze swoich dwóch polskich lokalizacji produkcyjnych: fabrykę w Wiechlicach w zachodniej Polsce. Produkowany jest tam m.in. innowacyjny silnik IE5+. Oprócz rozbudowy istniejącej hali fabrycznej zostanie uruchomiona nowa instalacja geotermalna.
Chińska firma Guangzhou Automobile Group Co. poinformowała, że jej zdaniem, opracowała pierwszy na świecie silnik samochodowy zasilany amoniakiem. To uzupełnienie nowych rozwiązań energetycznych, zmniejszających emisję dwutlenku węgla w branży transportowej.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?