Siemens Mobility na targach Trako 2023 w Gdańsku

Siemens Mobility na targach Trako 2023 w Gdańsku Siemens Mobility

W dniach 19-22 września 2023 r. w Gdańsku odbędą się największe targi kolejowe w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej – Trako. Wśród wystawców nie zabraknie firmy Siemens Mobility, prezentującej kompleksową ofertę dla rynku kolejowego w Polsce.

  • Pierwszy w Polsce pokaz pociągu regionalnego Mireo
  • Przekazanie najnowocześniejszej w Europie lokomotywy Vectron MS dla CARGOUNIT w wyjątkowym malowaniu
  • Zaawansowane technologie z zakresu ATO, cyberbezpieczeństwa, serwisu i komponentów na stoisku w hali głównej

Dwie premiery na torach ekspozycyjnych

Podczas 15. edycji Trako Siemens Mobility zaprezentuje swoje dwa najnowocześniejsze pojazdy na torach ekspozycyjnych.

We wtorek w godzinach 13.30-14.15 odbędzie się pierwsza w Polsce oficjalna prezentacja pociągu regionalnego Mireo. Prezentowany pojazd od 2022 r. funkcjonuje w barwach DB Regio AG w sieci Lausitz (region Łużyce), kursując m.in. blisko polskiej granicy – m.in. we Frankfurcie nad Odrą i Cottbus. Eksploatacja prezentowanego na targach Mireo może obniżyć koszty zużycia energii elektrycznej nawet do 20% w stosunku do pojazdów o podobnych parametrach. W obliczu rosnących kosztów energii elektrycznej Siemens Mobility wyznacza nowy standard dla transportu regionalnego na polskich torach.

Dzień później, w środę w godzinach 13.00-14.00 wspólnie z CARGOUNIT zostanie zaprezentowana i oficjalne przekazana lokomotywa Vectron MS. Pojazd będzie w wyjątkowym malowaniu, podkreślającym 20-letni wkład CARGOUNIT w rozwój polskiej i środkowo-europejskiej branży kolejowej. Będzie to też okrągła 200. lokomotywa zakupiona przez pool taborowy. Podczas samej prezentacji zostanie także ujawniona firma, która będzie wynajmować najnowszą lokomotywę od CARGOUNIT.

A co na stoisku?

Nie zabraknie także rozwiązań i technologii Siemens Mobilty na ekspozycji wewnętrznej na stoisku B06 w hali głównej B:

  • Infrastruktura kolejowa – po raz pierwszy w Polsce zwiedzający będą mogli przejechać się na symulatorze jazdy autonomicznej (ATO) po wiernie odwzorowanym odcinku Digital S-Bahn w Hamburgu, który od października 2022 testuje to rozwiązanie w ruchu pasażerskim. Dodatkowo z obszaru infrastruktury kolejowej Siemens pokaże napęd zwrotnicowy ELS710, diodę danych DCU, moduł MiniLEU oraz zaprezentuje technologie z obszaru ETCS i elektryfikacji 25kV
  • Serwis i projekty pod klucz – technologie Railigent X, Railcover, MoBase oraz europejskie i światowe projekty z zakresu turkney
  • Tabor – model pociągu wodorowego Mireo Plus H oraz prezentacja platform Viaggio, Velaro, Vectron, Mireo i Desiro, wraz z systemem utrzymania i całkowitymi kosztami życia (LCC)
  • Komponenty – kompletny napęd silnik + przekładania do metra i pociągów regionalnych, przetwornice pomocnicze w technologii SiC oraz kompleksowa oferta MoComp

Debaty, panele, dyskusje

Podczas Trako 2023 eksperci Siemens Mobility wezmą także udział w kilku najważniejszych kolejowych panelach dyskusyjnych i seminariach. Wśród nich znajdą się:

  • Debata międzynarodowa o kolei towarowej organizowana przez Fundacją ProKolej
  • Trzy seminaria SIRTS w tematyce systemów całolinowych, taboru i cyberbezpieczeństwa
  • Debata „Technologie przyszłości na kolei” realizowana przez Stowarzyszenie na Rzecz Interoperacyjności i Rozwoju Transportu Szynowego

Źródło: Siemens Mobility

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

elektrotechnik AUTOMATYK 1-2-3/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę