Orlen ruszył z kampanią „Mały atom, wielka sprawa”

Orlen ruszył z kampanią „Mały atom, wielka sprawa” Canva

Troska o bezpieczną przyszłość i zaangażowanie w zieloną transformację energetyczną to temat przewodni najnowszej ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej Orlenu. Emitowane spoty i reklamy koncentrują się na zaletach małych reaktorów jądrowych SMR – innowacyjnej technologii, w którą koncern będzie inwestować, aby zapewnić swoim odbiorcom stabilne dostawy przyjaznej dla klimatu energii elektrycznej i ciepła.

Wystartowała najnowsza kampania wizerunkowa Orlenu „Mały atom, wielka sprawa”, która pokazuje koncern jako firmę zaangażowaną w transformację gospodarki w kierunku neutralności emisyjnej, a zarazem gwaranta bezpieczeństwa energetycznego. Dzięki swoim możliwościom finansowym oraz budowaniu międzynarodowych sojuszy biznesowych i technologicznych, Orlen jest w stanie zapewnić dostawy ciepła i energii elektrycznej produkowanych w sposób przyjazny dla klimatu.

Inwestycja w SMR

Orlen, jako pierwszy koncern paliwowo-energetyczny w regionie, ogłosił plan osiągnięcia neutralności emisyjnej do 2050 r. Aby zrealizować swoje strategiczne cele, firma zdecydowała się zainwestować w małe reaktory jądrowe (small modular reactors, SMR). To technologia, która umożliwia stabilną produkcję zeroemisyjnej i taniej energii. Spot kampanii koncentruje się na zaletach SMR – niewielkich rozmiarach, bezpieczeństwie technicznym i możliwości produkcji dużej ilości energii.

Pojedynczy SMR zajmuje tyle miejsca, co boisko piłkarskie, ale jest w stanie dostarczyć elektryczność i ciepło potrzebne miastu, w którym mieszka 150 tysięcy osób. Jednocześnie, produkcja tej energii nie powoduje emisji dwutlenku węgla. Oznacza to, że pojedynczy reaktor SMR w ciągu 60 lat pracy pozwala uniknąć 175 mln ton emisji CO2, które zostałyby wyemitowane do atmosfery przez konwencjonalną elektrownię. Ogromną zaletą nowej technologii jest również bezpieczeństwo. SMR wyposażone są w tzw. pasywne systemy bezpieczeństwa, który zapewniają chłodzenie reaktora nawet w przypadku braku zasilania zewnętrznego. Wykorzystują one powszechne i niezawodne prawa fizyki, np. grawitację lub różnicę ciśnień. Sam reaktor znajduje się głęboko, bo 35 metrów pod ziemią.

Za inwestycje w SMR odpowiada spółka Orlen Synthos Green Energy. Partnerem technologicznym jest amerykański koncern GE Hitachi, który opracował najbardziej zaawansowany model SMR o nazwie BWRX-300. Pierwsza elektrownia wyposażona w ten reaktor zostanie uruchomiona w Polsce w 2029 r. 

Kampania potrwa do 23 czerwca

Kampania promująca zaangażowanie Orlenu w transformację energetyczną i SMR potrwa od 8 maja do 23 czerwca br. i będzie realizowana w telewizji, Internecie, kinie, radiu, na outdoorze i w prasie. Spoty telewizyjne i internetowe przybliżają odbiorcom najważniejsze kwestie związane z technologią SMR. W reklamach emitowanych w online, prasie i na OOH innowację promuje hasło „Mały atom, wielka sprawa”. Koncept kreatywny kampanii stworzyła agencja reklamowa Grey. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma Bis.

Źródło: PKN Orlen

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Zobacz również

elektrotechnik AUTOMATYK 1-2-3/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę