Nord DuoDrive teraz z mocą do 3 kW
Opatentowany DuoDrive firmy Nord Drivesystems to rewolucyjna, zintegrowana koncepcja przekładni i silnika o higienicznej konstrukcji, która obecnie obejmuje zakresy mocy do 3 kW. Bezproblemowa integracja przekładni i silnika w pojedynczy układ napędowy to milowy krok i wyznacza nowe standardy w zakresie łatwości obsługi i wydajności.
Im mniej interfejsów, tym wyższa wydajność systemu: Nord DuoDrive integruje wysokosprawny silnik synchroniczny IE5+ z jednostopniową przekładnią walcową, a osiągana sprawność na poziomie 92% jest jedną z najwyższych na rynku w tym zakresie klasy mocy. Urządzenie osiąga również bardzo wysoką sprawność w zakresie obciążenia częściowego. Dzięki temu jest ono przyszłościowe i realnie redukuje koszty. Stały moment obrotowy silnika w szerokim zakresie prędkości pozwala na stałą redukcję wersji i redukcję kosztów operacyjnych. Wraz z prostym uruchomieniem typu plug-and-play, skutkuje to znaczną redukcją całkowitego kosztu posiadania (TCO) w porównaniu z istniejącymi systemami napędowymi. DuoDrive nadaje się do zastosowania w przemyśle spożywczym, farmaceutycznym oraz intralogistyce.
Oprócz wysokiej wydajności systemu, kolejnymi ważnymi cechami są gładka, niewentylowana i kompaktowa konstrukcja oraz cicha praca z minimalną emisją hałasu. Wyeliminowanie wielu zużywających się części skutkuje mniejszą konserwacją. Opatentowany motoreduktor jest teraz dostępny dla mocy do 3 kW z ciągłym momentem obrotowym do 250 Nm i prędkościami do 1000 min-1 i obejmuje przełożenia przekładni od i=3 do i=18. Wymiary przyłączy zgodne z rynkowymi standardami ułatwiają wymianę i integrację z istniejącymi instalacjami.
Podobnie jak wszystkie produkty z portfolio Nord, DuoDrive jest również kompatybilny z elektroniką napędową Nord i może być wyposażony we wszystkie popularne wymiary wału drążonego (20 do 40 mm) i wersje kołnierzowe (B5 i B14) lub ramię reakcyjne. W zależności od wymagań klienta do podłączenia silnika dostarczane są złącza Harting HAN, okrągłe złącza wtykowe M12 lub listwa zaciskowa. W przypadku DuoDrive możliwe są również różne opcje, takie jak enkoder lub hamulec. Dzięki swojej konstrukcji i współpracy z przemiennikiem częstotliwości, DuoDrive może być powszechnie stosowany z tym samym wariantem silnika na całym świecie.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Ponieważ jest łatwy w czyszczeniu, odporny na korozję i zmywalny, DuoDrive jest również idealny do stosowania w trudnych warunkach wymagających zachowania higieny. Zapewnia łatwiejszą dostępność systemu i niskie koszty związane z czyszczeniem. Opcjonalnie dostępna jest szczególnie wytrzymała obróbka powierzchni nsd tupH.
Źródło: Nord Drivesystems