Zdalny dostęp w nowoczesnym przedsiębiorstwie produkcyjnym
W erze cyfrowej transformacji technologia zdalnego dostępu smart support staje się niezbędnym narzędziem dla przemysłu. Inteligentne wsparcie serwisu urządzeń wymiernie wspiera rozwój biznesu: zwiększa efektywność operacji, minimalizuje koszty i pozwala zyskać przewagę konkurencyjną.
Smart support jest istotny dla firm korzystających z aparatury kontrolno-pomiarowej, a szczególnie tych, które dysponują urządzeniami oddalonymi od siebie w terenie. Przy serwisie cenny jest czas i ważne wyeliminowanie ryzyka błędów. Tradycyjne telefoniczne wsparcie zewnętrznego eksperta nie zawsze spełnia te warunki. Szczegółowe opisanie problemu pochłania sporo czasu i nie daje gwarancji poprawnej interpretacji przekazywanych ustnie danych.
Błąd zidentyfikowany w kilka minut
Smart support, czyli zdalny dostęp, wyklucza to ryzyko. Doskonale ilustruje to przykład współpracy Endress+Hauser z niemiecką firmą zarządzającą ściekami Emschergenossenschaft/ Lippenverband (EGLV).
– Oczyszczalnie są tam lokalizowane na obszarach wiejskich, daleko od siebie, bez możliwości stałej obsługi personelu. Awaria analizatora wpływa na działanie całego systemu, a nagłe operacje serwisowe zabierają czas i generują koszty. Diagnozowanie i usuwanie takich usterek jest skomplikowane i wymaga pomocy ekspertów – mówi Przemysław Kubaszewski, Industry Manager z Endress+Hauser.
Firma zainstalowała dla EGLV stację pomiarową do filtracji próbek. Urządzenie zostało połączone ze specjalną platformą Endress+Hauser, co umożliwiło ciągły przesył zaszyfrowanych danych pomiarowych i informacji o stanie urządzeń.
– Nasi eksperci natychmiast odbierają komunikat diagnostyczny, na przykład o tym, że dane urządzenie nie działa w poprawnych zakresach. Dzięki przesyłowi obrazu w czasie rzeczywistym określenie przyczyny błędu trwa do kilku minut. Naprawa – przykładowo poprzez przeprowadzenie ponownej kalibracji – zajmuje około 30 minut – wylicza Przemysław Kubaszewski.
Transfer praktycznej wiedzy
Doświadczenia Endress+Hauser dowodzą, że przeprowadzanie diagnostyki urządzeń i dostępu do danych w ramach infrastruktury IIoT przynoszą szereg znaczących korzyści. Wprowadzenie smart support do przedsiębiorstwa produkcyjnego umożliwia automatyzację wielu procesów. Najnowsze rozwiązania technologiczne pozwalają na monitorowanie i sterowanie maszynami, procesami produkcyjnymi oraz logistyką w czasie rzeczywistym. To z kolei prowadzi do znacznego zwiększenia efektywności, eliminując błędy ludzkie i redukując czas przestojów.
Smart support umożliwia też pracownikom firm dostęp do szczegółowych instrukcji i wskazówek dotyczących konserwacji lub naprawy, co oszczędza czas i podnosi poziom wiedzy praktycznej. Do dyspozycji użytkowników jest portal serwisowy E+H z kilkuset artykułami inżynierów serwisu.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
– Co istotne, na podstawie rzeczywistych przypadków i z gotowymi rozwiązaniami. Użytkownik ma także dostęp do historii zgłoszeń, która ułatwia rozwiązanie problemu, gdyby pojawił się on ponownie – mówi Przemysław Kubaszewski.
Operatorzy mogą wykonywać prace konserwacyjne i naprawcze samodzielnie dzięki doradztwu technicznemu, udzielanemu przez eksperta zewnętrznego przy użyciu narzędzia wideo.
– Użytkownicy, z którymi współpracujemy, podkreślają wartość, jaką przynosi taki sposób wymiany informacji. Transfer praktycznej wiedzy ma niebagatelne znaczenie w bieżącej działalności firm produkcyjnych – podkreśla ekspert Endress+Hauser. – Efektem długofalowym jest znaczne zmniejszenie liczby błędów i dostępności urządzeń pomiarowych.
Oczywistą i jedną z najbardziej pożądanych korzyści jest też redukcja kosztów. Wpływa na to brak konieczności obecności zewnętrznych ekspertów serwisowych na miejscu, a także zminimalizowanie liczby pracowników delegowanych do konserwacji i naprawy urządzeń.
Smart support to nie tylko technologiczna innowacja, ale także strategia, która pozwala przedsiębiorstwom produkcyjnym sprostać wyzwaniom współczesnego rynku. Wprowadzając zaawansowane technologie, firmy zwiększają swój potencjał i efektywność.
Źródło: Endress+Hauser