Pierwszy polski producent na poziomie „Gold” w programie OEM

Pierwszy polski producent na poziomie „Gold” w programie OEM Rockwell Automation

Firma Ice Group to pierwszy polski producent na poziomie „Gold” w programie OEM. OEM Partner Program to międzynarodowa inicjatywa firmy Rockwell Automation.

Rockwell Automation współpracuje z producentami OEM (konstruktorami maszyn i urządzeń) na całym świecie w celu projektowania, opracowywania i dostarczania innowacyjnych urządzeń przy wykorzystaniu rozwiązań technologicznych Rockwell Automation. Producenci, którzy chętnie korzystają z oferty Rockwell Automation w zakresie całego portfolio swoich produktów, i współpracują przy tworzeniu innowacyjnych rozwiązań dla swoich klientów, są uznawani za partnerów OEM. Program partnerski OEM ma na celu lepsze dopasowanie klientów do partnerów i wspieranie  innowacyjności  oferowanych rozwiązań, dzięki technologii i wiedzy specjalistycznej Rockwell Automation. Nowy, odmieniony w ubiegłym roku, program partnerów OEM, dziś zrzesza już niemal 3300 producentów na całym świecie.

Pierwsza polska firma ze statusem Gold

Miło nam powitać w szeregach naszego globalnego programu partnerskiego firmę o polskich korzeniach, która osiągnęła tak wysoki status. Ice Group Sp. z o.o. z Rybnika z sukcesem działa od ponad 28 lat, projektując i dostarczając specjalistyczny sprzęt do produkcji lodów. Hala produkcyjna o powierzchni 1800 m2 wyposażona w ponad 70 stacji roboczych opracowuje zaawansowane technologicznie maszyny i infrastrukturę produkcyjną. To pierwsza polska firma, która otrzymała status „Gold” w naszym programie. Obecnie w Europie takich podmiotów jest około 55. Gratulujemy i cieszymy się na dalszą współpracę – mówi Dariusz Koseski, OEM sales manager w Rockwell Automation w Polsce.

Program OEM jest skierowany zarówno do dotychczasowych, jak i nowych klientów, w tym firm szczególnie zainteresowanych obsługą klientów globalnych, jak i eksportem swoich maszyn na rynki zagraniczne.

Spodziewamy sie, że w Polsce do programu partnerskiego OEM przystąpi kilkudziesięciu rodzimych producentów maszyn. Program oferuje liczne korzyści, w tym m.in.: dodatkowe i rozszerzone wsparcie techniczne, nowe możliwości sprzedażowe, wspólne działania marketingowe ukierunkowane na sprzedaż, a także regularne spotkania i warsztaty, podnoszące wiedzę i kompetencje partnerów. To także ogromna szansa na skorzystanie z eksperckiej wiedzy w zakresie rozwiązań Industry 4.0, w tym aliansu firm: PTC, Microsoft i Rockwell Automation. Dzięki temu Producenci maszyn mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacji zarówno po stronie technologii operacyjnych (OT), jak i informatycznych (IT)  – dodaje Koseski.

Arkadiusz Geratowski, współwłaściciel i prezes zarządu z firmy Ice Group Sp. z o.o., dodaje zaś, że w ciągu niemal trzech dekad obecności firmy na rynku, ten czas został wykorzystany przede wszystkim na rozwój portfolio oraz na wypracowanie możliwie najwyższego poziomu technicznego produkowanych urządzeń do przemysłowej produkcji lodów. Na dodatek oznajmił, iż załodze firmy udało się zbudować strukturę pozwalającą solidnie obsłużyć najbardziej wymagających klientów, włącznie z koncernami międzynarodowymi.

Przede wszystkim rozwój

Przystąpienie do programu OEM firmy Rockwell Automation to dla nas naturalna kontynuacja ciężkiej pracy na rzecz rozwoju firmy i produktów. Wsparcie Rocwkell Automation w postaci serwisu oraz pomocy technicznej pozwolą nam sprostać wyzwaniom nowych, skomplikowanych projektów, których chętnie się podejmujemy. Partnerskie relacje, wiarygodność i zaufanie, a co za tym idzie  poczucie bezpieczeństwa, to dla nas kluczowe wartości, na które możemy liczyć we współpracy z Rockwell Automation – tłumaczy Geratowski.

W styczniu br. firma Rockwell Automation ogłosiła nową odsłonę programu partnerskiego OEM, który ewoluował w oparciu o zarówno zmieniające się potrzeby klientów, jak i opinie oraz oczekiwania członków programu. Najnowsza odsłona programu obejmuje kluczowe aspekty, gdzie pierwszym z nich jest wspólny marketing i udostępnianie informacji, czyli solidna platforma wspólnego marketingu dla klientów OEM do wykorzystywania informacji, studiów przypadków i success story w zakresie produktów z korzyścią dla całej społeczności, a także seria regularnych szkoleń i warsztatów, by zwiększyć wartość i siłę marketingu pomiędzy partnerami OEM a ich klientami.

Drugi aspekt to podwyższony poziom wsparcia, który przejawia się poprzez zwiększone zasoby techniczne i dostosowanie łańcucha dostaw, oprócz zniżek i rabatów, co umożliwia partnerom OEM tworzenie zróżnicowanej oferty i pokonywanie wyzwań biznesowych. Nowa odsłona programu dla partnerów OEM jest już dostępna z możliwością rejestracji.

Źródło: Rockwell Automation

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę