Mobilny portfel nie zdobywa popularności w Europie

Europejczycy nie są zwolennikami mobilnymi portfelami – wynika z badań prowadzonych przed firmę Global Data. Do płatności mobilnych przygotowanych jest tylko 22 użytkowników smartfonów, ale faktycznie korzysta z tej opcji płatności tylko połowa z nich.
Pod koniec 2017 roku na świecie było 2,3 mld użytkowników smartfonów. Do 2020 roku liczba ta może wzrosnąć nawet o pół miliarda. Potencjał jest więc ogromny, ale świadomość jeszcze niewielka.
Z najnowszego raportu "Ankieta na temat płac konsumenckich w 2017 roku" wynika, że penetracja smartfonów (na 100 osób) jest wysoka wśród konsumentów europejskich. Najniższa jest ona we Francji, gdzie wynosi 56,09 a najwyższa - 91,33 - w Norwegii. Badanie potwierdziło również, że ponad połowa (54,2%) europejskich użytkowników nieposiadających portfela twierdzi, że po prostu nie podoba im się wykorzystanie telefonu do dokonywania płatności, podczas gdy 42,8% przyznało, że nie wie, gdzie może dokonać płatności mobilnej.
- Istnieje wiele powodów, dla których konsumenci decydują się nie korzystać z portfeli mobilnych. Ważne są kwestie bezpieczeństwa, brak wiedzy o portfelach i miejscach ich używania oraz prosty brak zainteresowania lub niechęć. Jednakże, jeśli portfele mobilne mają wykorzystywać swoją wysoką penetrację, będą musiały oferować konsumentom więcej niż tylko usługę płatniczą. Na przykład ponad jedna trzecia osób niebędących użytkownikami (36%) korzystałaby z portfela mobilnego, gdyby oferowała świadczenia lojalnościowe – mówi Madalina Aghinita, analityk ds. usług finansowych w Global Data.
- Zobacz też: Smartfony ułatwiają biznes w branży turystycznej
Największym pojedynczym powodem, dla którego europejscy konsumenci nie chcą lub nie chcą używać portfeli, jest obawa, co stanie się z ich szczegółami płatności, jeśli ich telefon zostanie zgubiony lub skradziony (72,2%). Występuje duża niepewność, jeśli chodzi o używanie i przechowywanie informacji o płatnościach na smartfonie, ale może to ulec zmianie, jeśli konsumenci będą bardziej świadomi bezpieczeństwa aplikacji portfelowych.
Źródło: Global Data