Bezobsługowe wózki AGV Jungheinrich dla przedsiębiorstw

Czasy w których ludzie i maszyny pracowali oddzielnie dawno minęły. Obecnie te dwa światy funkcjonują równolegle, a automatyzacja ingeruje niemal w całe środowisko przedsiębiorstwa. Jak przewiduje firma doradztwa strategicznego McKinsey & Company, do 2030 roku czynności zajmujące prawie połowę czasu pracy w Polsce, będą mogły zostać zautomatyzowane za sprawą istniejących technologii.
Trend ten dotyczy również intralogistyki, w której operacje wewnątrzmagazynowe zmierzają w kierunku robotyzacji i digitalizacji procesów. W jej ramy wpisują się automatycznie sterowane pojazdy AGV Jungheinrich, które nie wymagają bezpośredniej obsługi operatora. Producent oferuje wózki widłowe nowej generacji, dedykowane zarówno obszarom magazynowym jak i produkcyjnym.
Mogą one funkcjonować w środowisku w pełni zautomatyzowanym oraz mieszanym – z urządzeniami pracującymi w trybie manualnym i operatorami pieszymi. Pojazdy są konstruowane na bazie wózków seryjnych oraz systemowych i sprawdzają się wszędzie tam, gdzie liczy się skuteczność, bezpieczeństwo oraz precyzja wykonywanej pracy.
AGV – wydajność i ekonomia
Rodzime przedsiębiorstwa dostrzegają potencjał i możliwości, jakie niosą rozwiązania AGV, a automatyzacja coraz silniej oddziałuje na polski rynek pracy. Bezobsługowe systemy transportowe AGV Jungheinrich sprawiają, że realizacja prostych i powtarzalnych zadań odbywa się w sposób automatyczny, dzięki czemu zwiększa się wydajność procesów magazynowych.
Możliwość zastosowania akumulatorów litowo-jonowych idealnie współgra z charakterystyką pracy w trybie zautomatyzowanym. Pozwala na efektywne wykorzystanie przerw w pracy w celu doładowania akumulatorów. AGV charakteryzują się niezwykłą dokładnością operowania ładunkami (do 1-2 mm) oraz mogą bezpiecznie transportować towary o masie do 1,5 tony, poruszając się w wąskich lub szerokich korytarzach roboczych. Ponadto prowadzenie pojazdów odbywa się za pomocą nawigacji laserowej, dlatego nie ma konieczności wykonywania dodatkowych prac w posadzce, po której poruszają się wózki. Zamiast tego, na trasie przejazdu urządzeń umieszcza się odbłyśniki, zainstalowane na wybranych obiektach lub elementach konstrukcyjnych budynku.
Inteligentne rozwiązania gwarancją bezpieczeństwa
Ochrona ludzi i otoczenia magazynowego stanowi priorytet dla Jungheinrich, dlatego producent wyposażył samojezdne pojazdy AGV w nowoczesne rozwiązania gwarantujące bezpieczne realizowanie zadań transportowych. Wózki posiadają rozbudowany system czujników, które stale monitorują bezpośrednie otoczenie urządzenia. Pojawienie się w nim przeszkody, na przykład w postaci operatora pieszego, innego wózka lub pozostawionej na trasie przejazdu palety powoduje automatyczne zwolnienie, a jeśli to konieczne zatrzymanie urządzenia. Sygnały świetlne i dźwiękowe wysyłane przez wózek umożliwiają bezpieczną współpracę automatycznych pojazdów z tradycyjnymi środkami transportowymi i operatorami pieszymi we współdzielonych obszarach pracy.
Efektywność i niezawodność
Jednym ze sztandarowych urządzeń Jungheinrich, wspierających automatyzację pracy w magazynach wysokiego składowania jest automatyczny wózek EKX 516a. Pojazd umożliwia obsługę instalacji regałowych z najwyższym poziomem składowania na wysokości 13 m. Dzięki zastosowaniu w konstrukcji kabiny domieszki tytanu udźwig nominalny wózka wzrósł do 1600 kg. Nowoczesny system zarządzania energią, bezobsługowe silniki synchroniczne prądu zmiennego oraz mechanizmy odzysku energii przy opuszczaniu masztu i hamowaniu wózka wyznaczają współczesne standardy w branży w zakresie wydajności energetycznej. Z kolei bezzałogowy system transportowy EZS 350a został stworzony w oparciu o urządzenia seryjne, a dokładnie akumulatorowy ciągnik EZS 350. Jungheinrich wyposażył go w komponenty automatyki i czujniki bezpieczeństwa. Dzięki temu wózek bez problemu może pracować w środowisku mieszanym z tradycyjnymi wózkami widłowymi i pieszymi. Urządzenie charakteryzuje się maksymalnym uciągiem do 5000 kg.
Źródło: Jungheinrich