Z przeprowadzonego na zlecenie firmy Dassault Systèmes badania wynika, że konsumenci obawiają się o poufność swoich danych, jednak większość zgadza się, że personalizacja przyniesie korzyści w zakresie bezpieczeństwa, czasu i pieniędzy.
Ustawa o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa wprowadza nowe wymagania w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa informacji, zarządzania ryzykiem i zgłaszania incydentów przez firmy realizujące kluczowe dla państwa działania, takie jak dostarczanie energii czy ochrona zdrowia. Obejmuje także podmioty dostarczające usługi cyfrowe. Jej przepisy odzwierciedlają unijne prawo mające na celu zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa sieci i systemów informatycznych na terenie UE. W praktyce mają pomóc zapewnić prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstw. Wdrożenie w organizacji cyberustawy można połączyć z procesem dostosowania do RODO.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?