Sieć wytwarzania addytywnego od firmy Siemens

Siemens

Firma Siemens ogłosiła oficjalne uruchomienie i ogólną dostępność sieci wytwarzania addytywnego Siemens. Jest to zaawansowane rozwiązanie oparte na chmurze mające na celu wspieranie współpracy i koordynacji procesów pomiędzy inżynierami, działem zakupów i dostawcami drukowanych części 3D. Zapewnia kompleksowy proces cyfrowy, który został zaprezentowany na targach Formnext 2019 we Frankfurcie w Niemczech. 

Sieć AM firmy Siemens jest przeznaczona dla przedsiębiorstw, dostawców i partnerów, którzy chcą przyspieszyć wdrażanie technologii AM w procesach i zastosowaniach przemysłowych. Digitalizuje ona proces od zamówienia do dostawy poprzez dostosowanie procesów inżynieryjnych i handlowych do wysokiej jakości prototypów funkcjonalnych AM i części do produkcji seryjnej. System łączy nabywców z globalną siecią dostawców, co usprawnia proces, sprzyja współpracy i zaangażowaniu oraz organizuje przepływ pracy w celu zwiększenia przepustowości i zmniejszenia kosztów operacyjnych. Będąc częścią pakietu oprogramowania Software as a Service firmy Siemens, sieć AM spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania dotyczące bezpieczeństwa, dostępności i zgodności z przepisami.

- Pracownicy firmy Siemens specjalizujący się w wytwarzaniu addytywnym oraz weterani branży przemysłowej opracowali sieć wytwarzania addytywnego opartą o jasne zrozumienie złożoności i potrzeb branży, wsparte poprzez szczerą pasję do promowania sieci AM w przemyśle - powiedział Zvi Feuer, starszy wiceprezes ds. inżynierii produkcji w firmie Siemens Digital Industries Software. - Gdy kupujący, sprzedawcy i partnerzy podłączą się do systemu, zastaną sprawne, modułowe rozwiązanie, które może rozwijać się wraz z indywidualnymi potrzebami każdej firmy - dodał.

Firmy, które już są użytkownikami zdają sobie sprawę z zalet sieci AM. Decathlon, największy na świecie sprzedawca artykułów sportowych z ponad 1500 sklepami w 49 krajach, korzysta z sieci AM do zarządzania procesem zamówień przy produkcji addytywnej oraz do kontrolowania postępów produkcji w ramach strategii globalnego skalowania stopnia użycia procesu drukowania 3D i zwiększania produkcji przy zachowaniu wysokich standardów jakości. W przypadku firmy Siemens Gas & Power sieć AM pomaga zwiększyć elastyczność i odpowiadać na zapytania w czasie rzeczywistym, tak aby klienci na czas otrzymywali dokładnie to, co zamówili.  

© Siemens

Rozszerzenie strategicznego sojuszu przemysłowego

Na początku tego roku firmy Siemens i HP budowały długofalowy sojusz strategiczny, wprowadzając wspólne rozwiązanie dotyczące wytwarzania addytywnego skierowane do przemysłu motoryzacyjnego i innych kluczowych gałęzi przemysłu. Partnerstwo rozwija się wraz z postępująca integracją zaawansowanej technologii drukowania 3D HP z siecią AM firmy Siemens oraz poprzez dodawanie partnerów HP Digital Manufacturing Network do sieci AM firmy Siemens. HP Digital Manufacturing Network to globalna społeczność dostawców cyfrowych usług produkcyjnych, która pomaga, na dużą skalę, projektować, produkować i dostarczać wysokiej jakości plastikowe i metalowe części końcowe. W druku 3D wykorzystuje ona rozwiązania HP Multi Jet Fusion i Metal Jet.

- Uważamy, że współpraca pomiędzy liderami branży AM jest sprawą kluczową. Zwiększa stopień wykorzystanie druku 3D i wspiera firmy w procesie transformacji cyfrowej - powiedział Ben Cassiman, menedżer ds. kluczowych partnerów globalnych w firmie Materialize. - Jako członek HP Digital Manufacturing Network oraz jako dostawca, który dołącza do społeczności dostawców sieci AM firmy Siemens, rozwijamy naszą współpracę z firmami Siemens i HP, usprawniając produkcję seryjną AM i proces masowej indywidualizacji. Sieć wytwarzania addytywnego to kolejny sposób, w jaki firma Siemens ułatwia dostęp do najnowszej wiedzy i technologii oraz ułatwia wdrożenie przemysłowego wytwarzania addytywnego przez klientów, którzy dokonują cyfrowej transformacji operacji biznesowych. Firma Siemens zaprezentowała kompletne rozwiązanie na targach Formnext 2019, podkreślając takie funkcje, jak cyfrowa inwentaryzacja, analiza części, proces zapytań ofertowych, sieć dostawców, analiza kosztów, przyjmowanie zamówień, komunikacja z klientem, śledzenie i planowanie produkcji oraz analiza danych, pulpity nawigacyjne i raporty.

Źródło: Siemens

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę