Farnell wytyczył priorytety
Farnell rozpoczął właśnie nową kampanię w zakresie obsługi klienta, by promować swoje strategiczne priorytety na 2022 r.
Wpływ pandemii, tak jak i inne zewnętrzne czynniki, szybko zmieniły świat elektroniki, co widać także teraz.
– Branża elektroniczna i sektor, w którym działa Farnell, nie były odporne na globalne zmiany minionych 24 miesięcy. Pandemia COVID-19 znacząco wpłynęła na naszych klientów, dostawców i pracowników – powiedział Chris Breslin, prezes firmy Farnell. – Jest kilka rzeczy, z których możemy być dumni, a które miały miejsce w tych trudnych czasach – takie jak choćby szybkie realizowanie zamówień medycznych, wspierających osoby pracujące na froncie pandemii, czy też np. pomoc w bezproblemowym przeniesieniu pracy naszych pracowników z biur do domów. Jednakże zdajemy sobie sprawę z tego, że musimy wciąż stale działać na rzecz poprawiania naszych usług.
– W czasie, gdy nasze środowisko biznesowe podlegało nagłym zmianom, ponownie przeanalizowaliśmy każdy z etapów naszego procesu wsparcia klienta, by mieć pewność, że doświadczenia klientów będą jak najlepsze. Farnell od 83 lat dostarcza więcej usług niż przeciętny dystrybutor i funkcjonuje jako partner swoich klientów, nieustannie pracując by wspierać klientów w pokonywaniu ich własnych wyzwań – podkreśla Chris Breslin. – To silne partnerstwo zawodowe pozostaje naszym celem także w nowym roku, w którym będziemy mierzyć się z nowymi wyzwaniami i z nowymi szansami.
Klienci nie poszukują jedynie dystrybutora, który spełni ich potrzeby. Taki dystrybutor musi oferować stabilne, ale dynamiczne usługi wsparcia, które odpowiadają realiom trudnych i ewoluujących rynków. Chris Breslin tłumaczy, że Farnell koncentruje się w 2022 r. na trzech priorytetach strategicznych, które pozwolą na poprawienie wsparcia klienta, zgodnie z jego obecnymi i przyszłymi potrzebami. Te trzy kluczowe elementy to: transformacja cyfrowa, adaptowalność i poprawione wsparcie klienta.
Wpływ pandemii przyspieszył trendy związane z cyfryzacją ekonomii. Zdecydowana większość klientów firmy Farnell rozpoczyna swoje procesy zakupowe online i ponad 70% kończy transakcje na platformie cyfrowej. W ciągu minionego roku Farnell zaimplementował setki poprawek, a wśród nich przyspieszył działanie swoich globalnych stron internetowych. Farnell jest obecnie na bardzo dobrej pozycji jako firma koncentrująca się na cyfrowych kanałach sprzedaży i kontynuuje realizowanie niezbędnych inwestycji by zapewnić klientom jedne z najlepszych w branży doświadczeń cyfrowych.
Farnell staje się coraz bardziej zwinną firmą, a jej globalne zespoły zajmują się różnorodnymi zadaniami, dzięki czemu są w stanie szybko reagować i odpowiadać na zmieniające się otoczenie i wynikające z tego zmiany w potrzebach klientów. W 2022 r. klienci firmy Farnell będą mogli w końcu w pełni skorzystać z pozytywnych aspektów niektórych strategicznych decyzji inwestycyjnych, jakie podjęto w okresie od 2019 r. Za przykład można podać działające w pełnym wymiarze najnowocześniejsze centrum dystrybucyjne i poszerzenie wyboru produktów do ponad miliona pozycji, a w tym 250 tysięcy nowych podzespołów, jakie będą dostępne do lata 2022 r.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
– Celem firmy Farnell zawsze było pomaganie klientom w rozwiązywaniu problemów, a nie tylko sama sprzedaż podzespołów. Obserwujemy, w jaki sposób nasi klienci zmieniają swoje metody pracy. Adekwatnie zmieniają się oczekiwania względem Farnella jako partnera dystrybucyjnego. Nasze procesy wielokanałowego wsparcia klienta są stale monitorowane i poddawane ocenie, a następnie ulepszane, byśmy mieli pewność, że spełniają one oczekiwania klientaw roku 2022 i w kolejnych latach – podsumował Breslin.
Źródło: Farnell