CPPC za dobre pomysły rozdaje miliony

Ponad 250 mln złotych czeka na beneficjentów w Centrum Projektów Polska Cyfrowa. Rozpoczęto tam aż dwa konkursy i urzędnicy czekają na projekty.
Od 30 maja instytucje mogą składać wnioski w dwóch konkursach organizowanych przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa (CPPC). Na najlepsze projekty czeka dofinansowanie do ich realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w wysokości nawet 100 procent wszystkich kosztów kwalifikowanych. Na zwycięzców czekają więc łącznie 264 miliony złotych. Wnioski w konkursach mogą składać m.in. jednostki administracji rządowej i podmioty im podległe.
Dzięki konkursom szanse na realizację dostają nowatorskie projekty, ułatwiające życie obywateli, wprowadzające nowoczesne, cyfrowe usługi. Wśród projektów które otrzymały dofinansowanie w poprzednich edycjach konkursów, organizowanych przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa są między innymi OMNIS, tworzony przez Bibliotekę Narodową czy projekt „przestrzenne dane statystyczne w systemie informacyjnym Państwa”, realizowany przez GUS. OMNIS niezwykle ułatwi korzystanie z zasobów bibliotecznych - między innymi pozwoli na przeglądanie zasobów wszystkich bibliotek w Polsce z dowolnej placówki bibliotecznej w systemie. Z kolei projekt GUS prezentuje dane statystyczne w formie wizualnej np. jako mapy czy wykresy. Dzięki niemu otwierający działalność przedsiębiorca będzie mógł sprawdzić na intuicyjnej mapie, czy w wybranym miejscu liczba klientów pozwoli mu osiągnąć sukces.
- Zapraszamy wszystkie instytucje do składania wniosków! W ten sposób w ciągu zaledwie kilku lat kolejne obszary funkcjonowania państwa zyskają cyfrowy wymiar, a obywatele i pracownicy administracji publicznej otrzymają nowe możliwości i ułatwienia. To ważna misja, która stoi przed CPPC - powiedziała Wanda Buk, dyrektor Centrum Projektów Polska Cyfrowa.
W pierwszym z konkursów eksperci CPPC czekają na ciekawe projekty z zakresu cyfryzacji procesów back-office w administracji rządowej. Projekty te będą modernizowały i przyspieszały pracę instytucji, zwiększając wydajność i ułatwiając wymianę informacji. Dzięki nowym rozwiązaniom, wprowadzeniu automatyzacji, procesy decyzyjne będą szybkie i bardziej bezbłędne. Poprawi się też bezpieczeństwo i wygoda w dostępie do danych.
Nabór projektów w tym konkursie trwa do 31 października 2018 roku.
Drugi konkurs wyłoni najlepsze projekty w zakresie wysokiej dostępności i jakości e-usług publicznych. Nabór prowadzony jest w dwóch rundach, a wnioski można składać w terminach: od 30 maja 2018 r. do 15 czerwca 2018 r. (pierwsza runda) i od 16 czerwca 2018 r. do 30 września 2018 r. (druga runda).
Źródło: Centrum Projektów Polska Cyfrowa