Nowa dławica kablowa dla kolejnictwa

Nowa dławnica kablowa VariaPro Rail spółki HUMMEL AG spełnia wszystkie wymagania do użytku na kolejach. Przeszła ona pomyślnie wszystkie testy standardów bezpieczeństwa pożarowego DIN EN 45545-2 i 45545-3. Tym samym może być stosowana bez żadnych ograniczeń w sieci europejskich kolei.
Ochrona przeciwpożarowa ma olbrzymie znaczenie w kolejnictwie. Wszystkie użyte komponenty i materiały muszą jak najdłużej zapobiegać rozszerzaniu się ognia. W dławnicach kablowych kontrolerzy testują szczególnie dokładnie wkłady ze sztucznego tworzywa. W przypadku pożaru połączenie wkręcane musi wytrzymać oddziaływanie płomieni przez co najmniej 15 minut (= klasa odporności ogniowej E15). Dławica VariaPro Rail opierała się płomieniom znacznie dłużej.
HUMMEL AG stosuje w swoich dławnicach kablowych dla kolejnictwa wkłady uszczelniające z EPDM. Dlatego można ich używać bez problemu w zakresie temperatur od -40⁰ do +150⁰C. To nowe połączenie skręcane przekonuje także stopniem ochrony IP 68 do 10 barów.
Dławnica VariaPro może być stosowana w miejscach ciasnych. Korpus wykonano z niklowanego mosiądzu. Nowe dławnica kablowa dla kolejnictwa będzie początkowo dostępna w czterech wielkościach konstrukcyjnych: M20, M25, M32 i M40. Dzięki powiązaniu wkładów uszczelniających i elementów redukcyjnych dławnice można stosować do przewodów o średnicy od 7 mm do 32 mm. Producent planuje rozszerzenie programu o wymiary od M12 do M63.
Źródło: Hummel