NORD zoptymalizował wydajność przekładni ślimakowych UNICASE

NORD zwiększył maksymalny zakres momentu obrotowego dla przekładni ślimakowych UNICASE. Firmowy zespół rozwojowy osiągnął w ten sposób wzrost wydajności od 10% do 15% – bez zmiany zewnętrznych (montażowych) wymiarów przekładni ani ich ogólnego wyglądu.
Przekładnie ślimakowe UNICASE
Niezawodne i ekonomiczne rozwiązanie napędowe oferuje wyższą wydajność bez konieczności modyfikowania przez klienta istniejących konfiguracji. Ponieważ rozmiary obudów pozostają bez zmian, przekładnie ślimakowe nadal mogą być stosowane jako kompatybilne rozwiązanie w przypadku prac serwisowych lub naprawczych. Aby zaoszczędzić koszty i przestrzeń montażową, można dobrać mniejsze rozmiary zgodnie z wymaganiami zastosowania, co zapewnia większą swobodę konstrukcyjną w projektowaniu maszyn i systemów.
– Dzięki zwiększonej wydajności naszych przekładni ślimakowych UNICASE stworzyliśmy bez dodatkowych kosztów istotną wartość dodaną dla naszych klientów. Zawdzięczamy to wysokim kompetencjom, rozległej wiedzy technicznej oraz wieloletniemu doświadczeniu zespołu rozwojowego – podkreśla Jörg Niermann, dyrektor ds. marketingu w NORD DRIVESYSTEMS.
Zalety rozwiązania
Wymiary montażowe pozostały niezmienione, natomiast w celu uzyskania wyższych zakresów mocy NORD zastosował nowe wały ślimakowe z większymi gniazdami łożyskowymi oraz dodatkowe wzmocnienie samego koła ślimakowego. Obecna seria przekładni ślimakowych UNICASE oferuje zakres mocy od 0,12 kW do 15 kW oraz moment obrotowy w zakresie od 90 Nm do 3 000 Nm. Inne zalety produktów to cicha i płynna praca, duża zdolność przeciążeniowa oraz solidna konstrukcja. Zdolność do przenoszenia wysokich obciążeń osiowych i promieniowych zapewnia wysoką niezawodność eksploatacyjną oraz długą żywotność.
Reduktory ślimakowe UNICASE w obudowie z żeliwa firmy NORD są dostępne w wersjach dopasowanych do konkretnych zastosowań: jako przekładnie z wałem drążonym lub pełnym, a także do montażu na wale, kołnierzu lub łapach. Wraz z dodatkiem firmowych silników elektrycznych przekładnie stanowią rozwiązanie zintegrowane – montaż napędów możliwy jest również za pomocą adaptera IEC/NEMA.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Źródło: NORD DRIVESYSTEMS